۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۵۴۳۷
به گزارش عطنا به نقل از ایسنا ، سال گذشته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تغییر کرد تا شاید با روی کار آمدن مدیرعامل جدید شرایط بهتری بر این شرکت حکمفرما شود.

کاظم ابراهیمی صدرآبادی که به عنوان گزینه جدید مخابرات برای مدیریت انتخاب شد و شنیده‌ها حاکی از آن بود که گزینه مورد تائید و دلخواه وزارت ارتباطات نیز هست، در مراسم معارفه خود سال گذشته در چنین روزی اظهار امیدواری کرده بود که تعرفه‌های مخابراتی در شش ماه دوم سال تعدیل شوند.

وی در جمع خبرنگاران از برنامه های آتی مخابرات یاد کرده و گفته بود: در حوزه‌های مختلفی مانند تلفن ثابت و همراه و خدمات دیتا و ارزش افزوده تلاش داریم با بهره‌گیری از امکانات موجود و همکاری و مشارکت با کلیه‌ی فعالان حوزه ICT اعم از شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت، ارائه‌دهندگان خدمات ثابت و سرویس‌های ویژه و همچنین وزارت ارتباطات که به عنوان سکان‌دار اصلی ارتباطات کشور به شمار می‌رود شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که هر ساله شاهد رشد و شکوفایی مخابرات و رضایت مردم باشیم.

اما بعدها به واسطه افزایش دشواری‌های مخابرات روند به گونه ای تغییر کرد که حتی شرکتهای ارائه کننده اینترنت نیزتحت تاثیر شرایط با مشکلات بیشتری مواجه شدند. تا جایی که به گفته مدیر یکی از این شرکتها مشکلات مخابرات موجب شد شرکتهای اینترنتی از همان خدمات اندکی هم که در گذشته می‌گرفتند باز بمانند.

اما ابراهیمی همچنین در روز معارفه خود به ارائه توضیحاتی در خصوص تعرفه‌های تلفن ثابت پرداخته و گفته بود: تعرفه‌های ارتباطی توسط سازمان تنظیم مقررات تعیین می‌شود و اگر اپراتور یا شرکتی قصد تغییر در آنها را داشته باشد؛ باید این مساله را به سازمان تنظیم مقررات اعلام کند، تعرفه‌های مخابراتی نیز به تازگی تغییر کرده و اکنون نیز ما به دنبال آن هستیم که پس از گذشت شش ماه از تعرفه‌های جدید بررسی‌های مختلفی بر روی آنها انجام دهیم و پس از بررسی‌های کارشناسی پیشنهاد اصلاح یا تعدیل تعرفه‌ها را مطرح کنیم.

حال یک سال از این مراسم گذشته و طی این مدت 365 روز برای مذاکره و رسیدن به راهکار مشترک زمان بوده اما با این حال همچنان مطالبی که در خصوص مخابرات در رسانه‌ها منتشر می شود گویای آن است که طی یک سال گذشته در حل این موضوع اتفاق خاصی رخ نداده و همچنان اخبار این بخش همان صحبت‌هایی است که از قبل مطرح می شد.

در این میان همچنان لزوم دسترسی مردم به خدمات مناسب امر مهمی است اما طی این ماه‌ها در موارد متعدد شاهد بودیم که این اختلافات چگونه موجب شد واگذاری اینترنت مخابرات در شش استان متوقف شده یا در استانهای مختلف بحثهایی مانند قطع تماسهای بین الملل از طریق تلفن ثابت یا توقف اشتراک اینترنت مطرح شود.

اینکه مخابرات در ارائه خدمات خود با کاستی‌هایی همراه است و میزان نارضایتی مردم از خدمات این شرکت قطعا موضوع قابل کتمانی نیست اما اینکه پس از گذشت مدت‌ها همچنان بحث‌های قدیمی در دستور کار رسانه‌ها و مدیران قرار بگیرد اتفاق جالبی نیست و به نظر می رسد لازم است حال که نیمی از عمر دولت یازدهم گذشته راهکاری برای حل این مشکلات ارائه شود تا بعدها در ارزیابی کارنامه وزارت ارتباطات در دولت یازدهم از رویارویی چهار ساله با مخابرات به عنوان اصلی‌ترین چالش این دولت در بخش ارتباطات یاد نشود و دسترسی مردم به خدمات مناسب نیز مورد توجه قرار گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار