۰۲ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۴۶۴۹۴
همایش بین‌المللی «ایران و مناطق پیرامون» در وزارت امور خارجه

مدیر مرکز همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به نقش این دانشگاه در برگزاری همایش «ایران و مناطق پیرامون»، خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه ما در همکاری برای دعوت از مهمانان و رفت‌ و آمد آن‌ها در طول برنامه‌های همایش، نقش و حضوری پررنگی دارند.


ماندانا تیشه‌یار در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار عطنا در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی «ایران و مناطق پیرامون» که با مشارکت دانشگاه علامه طباطبائی در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در حال برگزاری است، گفت: این همایش از اول آبان‌ماه در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه آغاز که به مدت سه روز و تا سوم آبان‌ماه ادامه دارد.


وی بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش، احیای سمینارهایی است که در سال‌های گذشته در ایران برگزار شده است که اندیشمندان و استادان از نقاط مختلف جهان در آن شرکت می‌کردند.


تیشه‌یار تصریح کرد: امسال برای اولین‌بار این ابتکار به خرج داده شد که این همایش در همکاری بین وزارت امور خارجه و دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شود.


وی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی از مرحله برنامه‌ریزی و شناخت و انتخاب مهمانان داخلی و خارجی مشارکت جدی داشته است، گفت: تا قبل از برگزاری این همایش، سه پیش‌نشست در شهریورماه و مهرماه سال جاری بین ما و وزارت امور خارجه برگزار شد که همکاری نزدیک و تنگاتنگی داشتیم.


مدیر مرکز همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه ما در همکاری برای دعوت از مهمانان و رفت‌ و آمد آن‌ها در طول برنامه‌های همایش بین‌المللی «ایران و مناطق پیرامون» نقش و حضوری پررنگی دارند.


تیشه‌یار با اشاره به اینکه استادان دانشگاه علامه طباطبائی از گروه روابط بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی از جمله سخنرانان اصلی این همایش هستند، افزود: مهمانان خارجی از همه همسایگان ایران در منطقه به همراه برخی از کشورهای آسیایی بزرگ مثل چین و هند و بعضی کشورهای اروپایی حضور دارند که در این همایش سه روز به بحث و گفت‌و‌گوی علمی می‌پردازند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار