۰۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۴۶۲۰۱
بزرگداشت روز «آمار»

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم بزرگداشت روز آمار با تشریح طرح مهارت‌آموزی این دانشگاه گفت:‌ طی سه سال گذشته سعی کردیم رشته‌هایی را که جنبه بازار کار نداشتند حذف کنیم مثلا در کارشناسی ارشد بحث «آموزش محوری» را حذف کردیم.


به گزارش عطنا، مراسم بزرگداشت «آمار» یکشنبه، ۳۰ مهرماه با حضور دکتر حسن طائی، رئیس دانشکده اقتصاد، دکتر محمد بامنی مقدم، دکتر فرزاد اسکندری و دکتر نادر نعمت‌اللهی، استادان دانشگاه در دانشکده اقتصاد و علوم ریاضی برگزار شد.


در این مراسم، نادر نعمت‌اللهی، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به دوره‌های مهارت‌افزایی به عنوان موضوع اصلی بحث خود با این سوال شروع کرد: هدف ما از اینکه در دانشگاه حضور پیدا کنیم چیست؟ متاسفانه در سال‌های اخیر با توجه به رشد مراکز علمی تعداد دانشجویان زیادی فارغ‌التحصیل می‌شوند بدون اینکه شغلی داشته باشند، بنابراین یکی از راهکارهای ما دوره‌های مهارت‌افزایی برای پیدا کردن شغل مناسب توسط دانشجویان است.


استاد دانشگاه علامه طباطبائی افزود: بعد از جنگ دانشگاه آزاد راه‌اندازی شد و حجم زیادی از افراد وارد دانشگاه شدند که این حجم عظیم بعد از چند سال دوره‌های کارشناسی را تمام کردند و وارد دوره کارشناسی ارشد و دکترا شدند.


وی با اشاره به اینکه در گذشته ایران فقط 30 دانشگاه معتبر داشته است اظهار کرد: ما در گذشته تقریباً‌ در هر استانی یک دانشگاه معتبر داشتیم ولی امروزه تعداد زیادی دانشگاه دولتی در سطح شهرستان‌ها ایجاد شده اند که تعداد آنها به 230 عدد می‌رسد.


نعمت‌اللهی افزود: یک میلیون شرکت‌کننده در کنکور داریم که 900 هزار نفر از آن‌ها پذیرفته می‌شوند همچنین در بعضی از دانشگاه‌های شهرستان‌ها حتی صندلی‌ها خالی می‌ماند یعنی اگر 30  تا صندلی دارند 15 تا دانشجو می‌گیرند.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: در گذشته دانشکده ما فقط 6 نفر از رشته آمار و ریاضی ،6 نفر ریاضیات مالی و  6 نفر اقتصاد اجتماعی برای دوره‌های روزانه می‌گرفت که این تعداد در سال 1384 به 90 نفر رسید یعنی اگر30 هزار نفر دانشجو می‌گرفتند تبدیل به 100 هزار نفر شد.


وی افزود: حدود 700 هزار نفر در سطح کشور در کنکور ارشد شرکت می‌کنند که 400 هزار نفر از آن‌ها قبول می‌شوند همچنین حدود 400 هزار نفر برای دکترا آزمون می‌دهند که 100 هزار نفرشان پذیرش می‌شوند. با این اوصاف هیچ جایی برای آینده  این افراد برنامه‌ریزی نشده است.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر از ظرفیت پذیرش دانشجویان در دانشگاه علامه کاسته شده است، گفت: در این سه سال اخیر  3 هزار و 500 نفر از دانشجویان علامه کم کردیم. یعنی در 3 سال قبل 19 هزار دانشجو پذیرش می‌شدند و امروز 16 هزار دانشجو می‌توانند به این دانشگاه راه یابند.


وی افزود: در این راستا سعی کردیم رشته‌هایی را که جنبه بازار کار نداشتند حذف کنیم مثلا در کارشناسی ارشد بحث «آموزش محوری» را حذف کردیم.


نعمت‌اللهی با اشاره به طرح مهارت‌افزایی اظهار کرد: حدود دو سال است که طرحی به نام مهارت‌افزایی در دانشگاه شکل گرفته است که هدف آن، این است که در هر رشته‌ای چه شغل‌هایی در ارتباط با رشته تحصیلی دانشجویان وجود دارد که بعد از تحصیل می‌توانند آن را انتخاب کنند.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان گفت: یکی از برنامه‌های طرح «مهارت‌افزایی» دانشگاه علامه طباطبائی آموزش رزومه‌نویسی یا مصاحبه شغلی است که به نوبه خود سهم جدی در استخدام افراد دارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
06/08/1396 - 01:40
0
0
زنده باد دکتر نعمت‌الهی
پر بازدیدها
آخرین اخبار