۲۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۴۴۹۹۶
moshavere shoghli farahbakhsh shafiabadi zare akbarnia borjali (27)

سه شنبه‌ مشاوره‌‌ای دانشکده روان‌شناسی با موضوع «مراکز مشاوره و کاریابی و نقش مشاوره شغلی» توسط گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، نشست علمی سه شنبه‌های مشاوره‌ای به همت انجمن علمی مشاوره و با حضور کیومرث فرحبخش، مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه‌ طباطبائی، عبدالله شفیع آبادی استاد مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر مهدی زارع بهرام آبادی متخصص مشاوره شغلی، محمد اکبرنیا مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی، احمد برجعلی رئیس، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی 25 مهرماه در دانشکده روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


در این نشست کیومرث فرحبخش مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی، ضمن معرفی مهمان‌ها درباره مراکز مشاوره، حوزه مشاوره شغلی و نقش آن توضیح داد.


محمد اکبرنیا، مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی با بیان مشکلاتی که مراکز مشاوره و کاریابی تا به امروز داشته‌اند درباره برنامه‌ها و طرح‌های جدید در دولت دوازدهم صحبت کرد.


عبدلله شفیع آبادی، پدر مشاوره ایران با بیان این شعار «اشتغال اولین عامل آرامش و استقلال کشور است» بر وضعیت اشتغال در ایران تاکید کرد و بیکاری را مایه فساد و بدبختی جوانان ایرانی دانست.


وی به این مسئله اشاره کرد که این جلسه، جلسه مهم دنیاسازی و آخرت سازی است و بدون همکاری سازمان‌ها، نهادها و انسان وضعیت اشتغال بهبود نمی یابد و این امر نه تنها به اطلاع رسانی فردی و اجتماعی بلکه نیاز به نیازسنجی آینده نیز دارد.


مهدی زارع بهرام آبادی، متخصص مشاوره شغلی هم ضمن بررسی آسیب های مراکز مشاوره و کاریابی بر نبودن بانک اطلاعاتی شغلی تاکید کرد و آن را امری مهم در زمینه آشنایی با شغل موردنظر دانست.


در پایان این نشست به پرسش‌های دانشجویان و پیشنهاد‌های استادان و کارشناسان رشته مشاوره شغلی پاسخ دادند.


عکس: فاطمه جعفری-عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار