۲۲ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۴۴۳۲۲
دانشگاه سیدنی، استرالیا

استرالیا در سال های اخیر با استفاده از راهکارهای افزایش جذب دانشجویان خارجی موفق به کسب 28 میلیارد دلار درآمد ملی شده است. درآمدی که احتمالا قوانین سختگیرانه جدید آموزشی آن را تحت الشعاع قرار خواهد داد.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، براساس اطلاعات پایگاه داده های دولت استرالیا،اکنون بیش از 600 هزار دانشجو از کشورهای مختلف در استرالیا تحصیل می کنند که سبب شده استرالیا به عنوان سومین کشور دارای بیشترین درآمد حاصل از دانشجویان خارجی در جهان محسوب شود.
'سایمون برمینگهام 'وزیر آموزش استرالیا با ارائه گزارشی در این زمینه گفت: قوانین جدیدآموزشی برای جذب دانشجویان خارجی به ویژه در بخش زبان تدوین شده که ممکن است در جذب دانشجویان تاثیر منفی داشته باشد اما این امر سبب افزایش استاندارهای آموزشی خواهد شد.
به گزارش اسکای نیوز 16 درصد از ثبت نام دانشجویان خارجی در این کشور مرتبط با دوره های آموزش و آمادگی زبان بوده است.
طبق این گزارش، دانشجویان چینی با 27 درصد، دانشجویان برزیلی با 12 درصد و دانشجویان کلمبیایی با 8.7 درصد سه گروه اول فهرست دانشجویان خارجی هستند که با استفاده از دوره های آمادگی ورود به دانشگاه های استرالیا وارد این کشور شده اند.
طبق این گزارش 600 هزار دانشجوی خارجی در استرالیا تحصیل می کنند که اکثریت آنها از کشورهای آسیایی هستند و 90 هزار نفر از آنها را اتباع چینی تشکیل می دهند.
براساس قوانین جدید استرالیا دانشجویان خارجی با آزمونهای سخت زبان برای ورود به این کشور روبه رو خواهند شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار