۲۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۴۳۸۵۸
نادر نعمت‌الهی، معاون آموزشی دانشگاه علامه

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی  در آیین استقبال از نورودی‌ها گفت: دانشگاه‌های ایران در 13 سطح رده‌بندی شده است که طی چهار سال گذشته، دانشگاه علامه در سطح یک این دانشگاه‎‌ها بوده است.


به گزارش عطنا، آئین استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علامه‌طباطبائی هم‌اکنون با حضور مسئولان دانشگاه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.


نادر نعمت‌اللهی، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به دانشجویان ورودی جدید، اظهار کرد: دانشگاه‌های ایران در 13 سطح رده‌بندی شده است که طی چهار سال گذشته، دانشگاه علامه در سطح یک این دانشگاه‎‌ها بوده است.


وی افزود: دانشگاه تهران، شیراز، اصفهان، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، تبریز، تربیت مدرس، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، خواجه نصیر، شهیدبهشتی و علامه طباطبائی 13 دانشگاه برتر کشور هستند که دانشگاه علامه به عنوان دانشگاه تخصصی در سطح دانشگاه‌هایی چون شریف و امیرکبیر است.


نعمت‌اللهی با بیان اینکه دانشگاه علامه‌طباطبائی 3 هزار و 89 نفر ورودی جدید داشته است، خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار و 731 نفر در مقطع کارشناسی، دو هزار و 201 کارشناسی ارشد و 237 نفر در دوره دکترا در سال جاری وارد دانشگاه شده‌اند.


معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی افزود: همچنین 14 هزار و 361 نفر تعداد کل دانشجویان دانشگاه علامه است که 7 هزار 184 نفر در مقطع کارشناسی، 5 هزار و 30 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 2هزار و 138 نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.


نعمت‌اللهی در توضیح اینکه چرا پذیرش کارشناسی کمتر از کارشناسی ارشد بوده است، گفت: این امر به دلیل  این بوده است که در چهار سال گذشته، اکثر رشته‌های کارشناسی تعطیل شده بود که البته اکنون احیا شده و تعداد کارشناسی را از 4 هزار نفر به 7 هزار نفر رسانده‌ایم که این عدد ثابت مانده است.


او با بیان اینکه از امسال طرح مهارت‌افزایی را به اجرا گذاشته‌ایم افزود: فواید بدیع طرح مهارت‌افزایی این است که دانشجویان ورودی جدید می‌توانند با استادان مشاوره در خصوص شغل مورد علاقه خود مشورت کنند و نسبت به امکان‌های شغلی رشته خود آگاه شوند.


او در انتها اظهار کرد: ما در دانشگاه، مراکزی برای اشتغال داریم که بعضاً عمومی مثل معاونت فرهنگی و بعضا تخصصی، مانند معاونت آموزشی و پژوهشی هستند.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار