۱۷ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۴۲۹۶۷
Mohammad Mehdi Zahedi (2)

رئیس کمسیون آموزش از اختصاص 4 هزار میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات دانشگاه‌ها خبرداد و گفت: 200میلیارد تومان از این مبلغ به دانشگاه علمی کاربردی اختصاص می‌یابد.




به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر زاهدی در آیین بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد توجه به آموزش‌های مهارتی را یکی از بندهای مهم برنامه توسعه ششم برشمرد و گفت: در این برنامه، دانشگاه جامع علمی کاربردی در کنار سایر دانشگاه‌های بزرگ کشور موظف شده به آموزش‌های مهارتی به عنوان یکی از ماموریت های اصلی توجه کند و این دانشگاه نیز باید در کنار سایر دانشگاه‌ها بتواند واحدهای خود را راه‌اندازی کند و در راستای این ماموریت حرکت کند.


وی تصریح کرد: یکی از مطالبات جدی مجلس این است که دانشگاه علمی کاربردی ارتقای مهارت را در برنامه های خود قرار دهد واین امر را با انعقاد تفاهم‌نامه و موافقت‌ نامه ها با سایر سازمانها رقم زند تا شاهد داشتن اقتصاد دانش ‌بنیان از طریق این دانشگاه باشیم.


رییس کمسیون آموزش مجلس از اختصاص 4هزار میلیارد تومان بودجه برای نوسازی تجهیزات دانشگاه‌ها در سال‌جاری خبر داد و گفت: 200 میلیارد تومان از این بودجه به دانشگاه جامع علمی کاربردی اختصاص می گیرد.


دکتر زاهدی از بی توجهی سازمان‌ها در استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت:سازمان‌ها باید در استخدام‌های خود علاوه بر علم، مهارت را نیز مورد توجه قرار دهند. متاسفانه گاهی مواقع بی مهری‌هایی در این زمینه رخ می‌دهند که باید اصلاح شود.



ضرورت به‌روز رسانی رشته‌های دانشگاهی


رییس کمسیون آموزش مجلس تصریح کرد:‌ انتظار ما از دانشگاه علمی کاربردی این که است که کیفیت آموزشی خود ر ا بالا ببرد و بر اساس نیازهای کشور دانشجو جذب کند و ما موافق این نیستیم که رشته‌های دانشگاهی ثابت و پایدار باشند و باید در این زمینه به روز رسانی صورت بگیرد.


وی ادامه داد:‌ در حوزه مدرسین دانشگاه علمی کاربردی نیز باید تغییر نگرشی صورت بگیرد و مدرسانی جذب شوند که درکنار توانمندی‌های علمی، مهارت نیز داشته باشند.


دکتر زاهدی در پایان خاطر نشان کرد:‌ توصیه من به دانشگاه علمی کاربردی این است که دوره‌های پودمانی در این دانشگاه جدی گرفته شود تا بتوانیم در کنار آن مهارت نیز داشته باشیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار