۱۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۴۲۲۵۲
sarfasl

معاونت آموزشی وزارت علوم در بخشنامه ای به مناسبت سال تحصیلی جدید، بر رعایت سرفصل‌های درسی مصوب، توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه ها تاکید کرد.




به گزارش عطنا به نقل از مهر، مجتبی شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، بخشنامه ای به روسای دانشگاه ها ارسال و ابلاغ کرد که در این بخشنامه به ۱۵ مورد اشاره و تاکید شده است.


در بخشی از این بخشنامه بر پیش بینی اردوهای آموزشی در بدو ورود برای ورودی های جدید (سال اولی ها) تاکید شده است. همچنین از روسای دانشگاه ها خواسته شده که از خوابگاه ها برای آمادگی زود هنگام و محل طبخ غذا، کلاس ها، مراکز کامپیوتر و سایر مکان های دانشجوئی بازدید داشته باشند.


در این بخشنامه بر، نظارت دقیق و تشکیل به موقع کلاس‌ها، خاصه در هفته های اول ترم و حضور بموقع و منظم اعضای هیات علمی تاکید شده است. همچنین از مسئولان به ویژه مدیران گروه ها و رؤسای دانشکده ها در خواست شده به سوالات، درخواست‌ها و ابهامات احتمالی دانشجویان پاسخ داده شود و همچنین ورودی های جدید در خصوص ضوابط و قوانین آموزشی توجیه شوند و آنان برای دسترسی به مفاد آئین نامه ها و مقررات مربوطه راهنمایی شوند.


از دیگر مواردی که به این بخشنامه اشاره شده، پیش بینی فضای مناسب برای حضور خانواده دانشجویان جدیدالورود در مراسم بدرقه و همراهی فرزندان خود به محیط جدید تحصیل در آموزش عالی است، همچنین تاکید شده، دانشجویان برای بهره گیری از مراکز مشاوره دانشجوئی به منظور کمک به کاهش استرس، ارتقاء سطح تندرستی و آمادگی روحی بهتر برای تحصیل، راهنمایی شوند.


 لزوم تشکیل پرونده و فایل سلامت برای همه دانشجویان جدیدالورود، رعایت سرفصل‌های درسی مصوب، به اعضاء هیأت علمی، لزوم توجه اساتید به اطلاع رسانی پیش از موعد دانشجویان از نحوه ارزیابی و سنجش عملکرد علمی و آموزشی آنان در طول ترم از دیگر مواردی بود که در بخشنامه ارسالی به روسای دانشگاه ها برآنها تاکید شده بود.


دراین بخشنامه به ضرورت توجه به اخلاق و سلوک حرفه ای اعضای هیات علمی و دانشجویان، و آگاهی مسئولان دانشگاهی از منشور حقوق دانشجوئی برای تصمیم‌گیری ها، تاکید شده است.


همچنین از روسای دانشگاه ها برای حضور فعال در فضای رسانه، خاصه در آغاز سال تحصیلی به منظور تنویر افکار عمومی از عملکرد و آمادگی دانشگاه در آغاز سال تحصیلی درخواست شده است.


توجه ویژه به شئونات فرهنگ اسلامی و ترویج روحیه انقلابی در محیط دانشگاه با عنایت به تقارن آغاز سال تحصیلی با ماه محرم و هفته دفاع مقدس و پیش بینی مراسم افتتاح سال تحصیلی با حضور مسئولان شاخص و مرتبط و شخصیت های الگو و برجسته علمی از دیگر مواردی است که توسط معاونت آموزشی وزارت علوم تاکید شده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار