۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۳۹۸۳

به گزارش عطنا، به نقل از آریا، امر الله اميني کارشناس صنعت خودرو و استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي دانشگاه با اشاره به اينکه با برداشته شدن تحريم ها يک فرصت استثنايي و ويژه در اختيار صنعت خودرو سازي ايران قرار گرفته، اضافه کرد: تا از اين رهگذر بتوان يک تجديد حيات دوباره به اين صنعت بخشيد.
اميني با اشاره به حضور دو هفته قبل مديران دو خودرو ساز بزرگ آلماني يعني بنز و فولکس واگن در ايران، اظهار داشت: آلماني ها در گذشته از سابقه بسيار خوبي براي حضور در ايران برخوردارند و مردم نيز نسبت به آن ها حس بسيار مثبتي دارند،کارخانه ايدم تبريز يک نمونه قابل قبول از آن ها در ايران است.
اين کارشناس صنعت خودرو ادامه داد:کارخانه خاور که در حال حاضر زير مجموعه ايران خودرو است به وسيله آلماني ها در ايران احداث شد و روزگاري شرايط مطلوبي را تجربه مي کرد، اما امروزه حال و روز خوشي ندارد.
اين استاد دانشگاه با اشاره به اينکه براي همکاري با چيني ها نياز نيست الزامات خاصي را رعايت کرد، افزود: اما براي همکاري با خودروسازان کشوري همچون آلمان نياز است که يکسري شرايط،الزامات و استانداردا ها را رعايت کرد، که اين امر قدري کار را مشکل مي کند، اما در نهايت موجب افزايش کيفيت و ايمني محصولات خواهد شد.
اميني گفت: در حال حاضر کارخانه خاور عليرغم محيا بودن شرايط خط توليد و نيروي انساني توليد چنداني ندارد، اما اگر اين امکان به وجود آيد که از خودرو ساران آلماني که در زمينه توليد کاميون، اتوبوس و ميني بوس حرف هاي بسياري براي گفتن دارند، در ايران استفاده شود، آن وقت است که آن ها مي توانند با انتقال تکنولوژي سريعا وارد فاز توليد شوند.
به گفته اميني، در اين صورت مي توان بازار هاي کشورهاي همسايه مانند عراق ،افغانستان و پاکستان را تسخير نمود.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار