۰۱ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۳۹۶
به همت انجمن علوم سیاسی ایران جلسه نقد و بررسی کتاب آینده پژوهی ثبات سیاسی در ایران امروز برگزار می شود.


به گزارش خبرگزاری مهر، به همت انجمن علوم سیاسی ایران در راستای سلسله جلسات نقد و بررسی کتاب، جلسه نقد و بررسی کتاب آینده پژوهی ثبات سیاسی در ایران، چهارشنبه ۱ بهمن در انجمن علوم سیاسی برگزار می شود.

این نشست با حضور دکتر ابوالفضل دلاوری عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی علامه طباطبایی، دکتر عبدالمحمود محمدی لرد نویسنده کتاب و مشکات اسدی از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برپا می شود.

کتاب «آینده‌پژوهی ثبات سیاسی ایران» با رویکرد و استفاده از روش‌های آینده‌پژوهی بررسی عوامل و روندهای بی‌ثباتی سیاسی در ایران پرداخته و وضعیت ثبات سیاسی ایران در دهه ۱۴۰۰ هجری شمسی و شناسایی راهبرد نیل به آرمان‌های سند چشم‌انداز را تبیین می‌كند.

برای رسيدن به این مقصود، در کتاب چهار مرحله پژوهشی با روش‌شناسی‌های مختلف در نظر گرفته شده است. ابتدا علل ثبات یا بی‌ثباتی سیاسی کشور شناسایی و سپس در مرحله بعد، سناریوهایی برای وضعیت ثبات سیاسی کشور معرفی شده است. در مرحله سوم، سناریوهای مختلف در سامانه شبیه‌سازی مورد آزمون قرار گرفته و محتمل‌ترین سناریو برای وضعیت ثبات سیاسی کشور در دهه اول ۱۴۰۰ هجری شمسی شناسایی شده است. در نهایت در مرحله چهارم مناسب‌ترین راهبرد برای ثبات سیاسی کشور در دهه مذکور تدوین شده است.

مطالعه این کتاب برای کارشناسان و دانشجویان حوزه جامعه‌شناسی، آینده‌پژوهی، علوم سیاسی و مطالعات راهبردی و امنیتی مفید است.

انجمن علوم سیاسی ایران در خیابان انقلاب، خیابان لبافی نژاد، بین فخر رازی و خیابان دانشگاه، پلاک ۱ واقع است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار