۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۳۹۴۲۵
shariati nyasar2

معاون اموزشی وزارت علوم ،تحقیقات وفناوری گفت: نشاط و قانون مداری شعار سال تحصیلی جدید دانشگاه‌هاست و در راستای اقتصاد مقاومتی 2طرح آمایش اموزش عالی اجرا می شود .




به گزارش عطنا به نقل از صدا وسیما مجتبی شریعتی نیاسر در گفت‌وگوی 20 امشب شبکه 4 درباره تببین برنامه‌های آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: امسال در مجموع 727هزار و 400 دانشجو وارد دانشگاه می شوند .


وی افزود: در مقطع کارشناسی 378 هزاردانشجو ،در مقطع کارشناسی ارشد 325هزار دانشجو و در مقطع دکتری 24هزارو 400 دانشجو وارد دانشگاه می شوند .


معاون اموزشی وزارت علوم با بیان اینکه امسال رقابت سالمی در دانشگاه‌ها وجود دارد افزود :براساس مصوبه آمایش آموزش عالی هماهنگی های لازم برای میزان ظرفیت های دانشگاه‌ها شکل گرفته است .


شریعتی نیاسر درباره صندلی خالی در بخش موسسات غیر انتفاعی گفت :صندلی خالی واژه درستی نیست وبهتر است به صندلی مازاد اشاره کنیم البته در این راستا ما در وزارت علوم ماموریت گرایی را تقویت می کنیم تا در دانشگاه‌ها رقابت مناسبی شکل گیرد .


وی با بیان اینکه برخی از موسسات غیر انتفاعی به سطح انحلال رسیده اند اظهار داشت :موسساتی که کیفیت مطلوبی ندارند به سطح انحلال می رسند و موسساتی که وضعیت خوبی داشته باشند ارتقا می یابند .


معاون اموزشی وزارت علوم گفت :سیاست وزارت علوم تقویت بخش خصوصی است .


وی درباره جایگاه و نقش دانشگاه در اقتصاد مقاومتی گفت :شعار امسال دانشگاه‌ها نشاط و قانونمداری است و در بخش اقتصاد مقاومتی 2مورد مربوط به آمایش اموزش عالی است که اول پیاده سازی طرح آمایش اموزش عالی و دوم رساندن 5دانشگاه به تراز بین المللی است که در این راستا فعالیت ها در حال انجام می باشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار