۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ۰۲:۱۳
کد خبر: ۱۳۷۴۴

افزایش هزینه های تحصیلی در انگلیس کار دست نظام آموزش عالی این کشور داده است.




به گزارش عطنا به نقل از مهر، داستان از این قرار است که درنتیجه افزایش هزینه های تحصیلی در دانشگاههای انگلیس از شمار دانشجویان پسر بی بضاعت به طرز قابل توجهی کاسته شده و در عین حال بر شمار دانشجویان دختر متعلق به همین طبقه رفاهی افزوده شده است.


این روند از سوی کارشناسان امور آموزشی در انگلیس موجبات نگرانی شدیدی را به همراه داشته است.


آنها بر این باورند که همزمان با کاهش شمار دانشجویان پسر متعلق به طبقه کم توان اقتصادی، تعادل جنسیتی نظام آموزشی عالی انگلیس بر هم خورده است که این مسأله تبعات نگران کننده ای نیز به همراه خواهد داشت.


آمارها نشان می دهد در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۱۴.۷ درصد دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی انگلیس را دانشجویان پسر متعلق به طبقه ضعیف جامعه تشکیل می داد حال آنکه این رقم برای دختران این طبقه ۲۱.۸ درصد بوده است. در نتیجه شکاف ۷ درصدی مشاهده می شود که در مقایسه با ۵ درصد مربوط به سال ۲۰۱۰ افزایش نگران کننده ای داشته است.


آمارهای کارشناسی شده کمیسیون مستقل هزینه ها در انگلیس نشان می دهد پسران جوان کمتری در انگلیس تمایل به تحصیل در مقاطع دانشگاهی را دارند زیرا فکر می کنند با توجه به افزایش هزینه های تحصیلی، پرداخت هزینه برای دریافت مدرک دانشگاهی ارزش چندانی ندارد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار