۱۰ شهريور ۱۳۹۶ ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۳۷۱۸۲
NewSardar2

تحقیقی با هدف بررسی رابطه بین هوش معنوی با رهبری آموزشی مدیران دانشگاه علامه طباطبائی در سال 1395 انجام شد.


به گزارش عطنا به نقل از فارس، چکیده این تحقیق به شرح ذیل است:‌


هدف: تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین هوش معنوی با رهبری آموزشی مدیران دانشگاه علامه طباطبائی در سال 1395 انجام شد. روش تحقیق:این پژوهش میدانی به روش توصیفی از نوع همبستگی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش، کلیه مدیران و معاونان سازمان مرکزی دانشگاه و رؤسای دانشکده‌ها و معاونان آن ها در سال تحصیلی 96-95 به تعداد 34 نفر می‌­باشد؛ که به علت محدود بودن جامعه، کل آن به عنوان نمونه انتخاب شد. برای سنجش هوش معنوی از پرسشنامه هوش معنوی چهار عاملی کینگ (حاوی 24 سؤال) و برای سنجش رهبری آموزشی از پرسشنامه رهبری لوتانز (حاوی 35 سؤال)، استفاده شده است. در تأیید پایایی پرسشنامه‌های هوش معنوی و رهبری آموزشی، آلفای کرونباخ به ترتیب796/. و 724/. بدست آمد. نتایج : در نتیجه، بین هوش معنوی و رهبری آموزشی مدیران رابطه‌ای معنی‌دار و قوی(0/319 = r) بدست آمد. در رابطه با تمام ابعاد هوش معنوی نیز رابطه‌های معنی‌دار بدست آمد. اما در خصوص مؤلفه توسعه حالت آگاهی و رهبری آموزشی هیچ گونه رابطه‌ای بدست نیامد.


کلیدواژه ها: هوش؛ هوش معنوی؛ رهبری؛ رهبری آموزشی؛ مدیران



نویسندگان:


سعید غیاثی ندوشن: عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی


عباس عباسپور: عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی


 کاوه قدمی: دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه علامه طباطبایی


دو فصلنامه مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی - دوره 4، شماره 8، پاییز و زمستان 1395.


برای مشاهده کامل مقاله اینجا را کلیک کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار