۰۶ شهريور ۱۳۹۶ ۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۳۶۶۰۶
mirhemayat mirzade

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ایجاد تفاهم و تعیین تکلیف رشته محل‌های اختلافی دانشگاه آزاد و ارائه گزارش کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، سیدحمایت میرزاده در تشریح جلسه امروز (دو‌شنبه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که رییس دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارائه برنامه های کاری دانشگاه مذکور در کمیسیون حضور یافت، گفت: در این راستا فرهاد رهبر توجه به افزایش کیفیت آموزش، کمک به شرکت های دانش بنیادین، مهارت آموزی، تامین منابع مالی از طریق راه های جدید و غیره را از جمله برنامه های کاری خود برای دانشگاه آزاد برشمرد.


نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت از نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور تفاهم و تعیین تکلیف رشته محل‌های اختلافی، اظهار کرد: خوشبختانه تفاهم خوبی بین دو مجموعه حاصل شد و بر سه شرط توافق شده گذشته مجددا تفاهم و توافق حاصل شد. بر این اساس هر واحد دانشگاهی هر کدام از این سه شرط را داشته باشد می تواند به کار خود در این مقطع ادامه دهد.


وی تصریح کرد: بر این اساس دانشگاه آزاد می تواند اگر واحدی دانشجوی دکتری دارد یا فارغ التحصیل ارشد داشته باشد می تواند دانشجوی کارشناسی ارشد جذب کند در این بین در شرط سوم نیز عنوان شده اگر واحدی سه استادیار تمام وقت یا دو استادیار تمام وقت و دو نیمه وقت داشته باشد، دانشجوی ارشد جذب کند.


میرزاده با اشاره به این که گزارش نهایی کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نیز کمیسیون مطرح شد، گفت: گزارش مطرح شده در این جلسه بیشتر مربوط به بانک سرمایه بود از این رو با توجه به گستردگی امور و تعدد شرکت های زیرمجموعه مقرر شد در جلسه دیگری این مهم مطرح شود تا پس از نهایی شدن در صحن علنی قرائت و در اختیار رسانه ها قرار بگیرد در این بین گزارش مذکور در اختیار افراد حقیقی و حقوقی که اسامی آن ها در گزارش آمده قرار خواهد گرفت تا نکات مدنظرشان را بیان کنند.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره دعوت از معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌منظور بررسی مشکلات دستیاران رشته‌های تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی کشور خاطرنشان کرد: در این راستا نظراتی از سوی افراد مطرح شد که در قبال آن پاسخ هایی ارائه شد لذا می توان اذعان کرد که وزارت بهداشت بر اساس قواعد مشخصی اقدام به انجام امور می کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار