۰۱ شهريور ۱۳۹۶ ۰۲:۱۵
کد خبر: ۱۳۵۱۹۸
mostaghel 18 (33)

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره هدف اصلی نشست سالانه این اتحادیه، اظهار کرد: نیت اصلی این نشست‌ها مطالبه‌گری در راستای آرمان‌خواهی جنبش دانشجویی است که رهبری هم مدام با تأکید بر جنبش دانشجویی، انتظار مطالبه‌گری از آنها را دارند.


ابوالفضل مظاهری در حاشیه برگزاری هیجدمین نشست سالانه این اتحادیه در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا، افزود: هر سال تابستان نشست سالانه با کمک و همکاری دفاتر عضو در یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود که امسال این نشست به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه‌ طباطبائی در حال برگزاری است.


وی با اشاره به اینکه یکی از دستور کارهای نشست سالیانه، انتخابات شورای مرکزی اتحادیه است که پنجشنبه دوم شهریورماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی که انجام شده تقریباً این دستور کارها را می‌توان در سه حوزه تقسیم‌بندی کرد.


مظاهری بیان کرد: مباحث آموزشی خود به کمیسیون‌های پنجگانه تشکیلات، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و رسانه و روابط‌عمومی تقسیم‌بندی می‌شود و اعضا با توجه به مسئولیت‌هایشان در دفتر کمیسیون مربوطه از طریق اعضای ادوار گذشته و استادان مختلف آموزش‌های لازم را می‌بینند.


دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره دیگر برنامه‌های این نشست، گفت: بعد از ظهرها همایش‌های سیاسی و فرهنگی برگزار می‌شود و مدعوین مختلفی از جمله نمایندگان مجلس شوای اسلامی، رؤسای مختلف سازمان‌ها و ادارات و مسئولان کشوری و لشگری به صورت کلی در جمع دانشجویان حضور پیدا می‌کنند.


وی درباره هدف اصلی نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، خاطرنشان کرد:  هدف و نیت اصلی این نشست‌ها، مطالبه‌گری در راستای آرمان‌خواهی جنبش دانشجویی است که رهبری هم مدام با تأکید بر جنبش دانشجویی، انتظار مطالبه‌گری از آنها را دارند و همچنین رهبری می‌خواهد ارتباط خود را با مسئولان حفظ کرده و از آنها دعوت کنیم به دانشگاه آمده تا پاسخگوی سؤالات و مطالبات نسل جوان باشند.


مظاهری درباره اینکه این اتحادیه چند عضو دارند و چند نفر از آنها در این نشست شرکت کرده‌اند، گفت: تاکنون 51 دفتر در سراسر دانشگاه‌های کشور فعال شده است و از همه این دفاتر اتحادیه، نماینده‌ای در این نشست حضور دارد و سهمیه و حق رأی‌ آنها در اتحادیه نیز تعیین شده است اما حدود 400 دانشجو از مجموعه انجمن‌های اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در این گردهمایی شرکت دارند.


وی درباره موضوع همایش‌ها نیز گفت: همایش‌ها در این نشست به دو دسته‌ تقسیم می‌شوند، بخشی با موضوع مطالبه‌گری‌اند؛ که با حضور مسئولان و شخصیت‌های مختلف برگزار شد و بخش دیگر همایش‌های تخصصی مثل شعر، جشنواره نشریات، پخش فیلم و مواردی از این قبیل است.


مظاهری در پاسخ به این سؤال که آیا هر ساله نشست سالانه اتحادیه تا این حد گسترده و مفصل برگزار می‌شود، تصریح کرد: این امر بستگی به تصمیم شواری مرکزی دارد ولی تقریباً در چهار یا پنج سال اخیر تصمیم بر این بوده است که محملی برپا شود تا هم از نزدیک‌ با مسئولان ارتباط برقرار کنیم و هم اعضای دانشجو، بتوانند نظرات و دیدگاه‌های خود را به سمع و نظر مسئولان برسانند. ضمن‌آنکه این نشست فضا و امکان را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند تا مسائل و مطالبات خود را با شخصیت‌های سیاسی، مطرح کنند.


دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره فعال بودن دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه‌ طباطبائی نیز گفت: اتحادیه مرکزی نگاه ویژه‌ و به‌خصوصی در زمینه دفاتر دانشگاه‌های تهران دارد و با توجه به اینکه اتحادیه نیازمند نیرو برای پیشبرد اهداف خود است، دانشگاه‌های تهران اهمیت ویژه‌ای در این زمینه دارند.


مظاهری درباره همین موضوع بیان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی هم پتانسیل و استعدادهای خوبی در زمینه نیروها و دانشجویان فعال و خوشفکر دارد و هم این دانشگاه به دلیل اینکه در حوزه علوم انسانی است، تلاش اتحادیه بر این است تا انجمن اسلامی این دانشگاه بهبود و رونق بیشتری بگیرد و این یک اعتماد دوسویه است و وقتی دفتر علامه نیروهای قوی‌تری داشته باشد، طبعاً نیروهای بیشتری نیز از این انجمن در اتحادیه فعالیت کرده و موجب رشد آن می‌شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار