۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۹۶۶
motamedi

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با سنجیده خواندن انتخاب معاون فرهنگی وزارت علوم در مسئولیت سرپرستی این وزارتخانه گفت: برای سرپرستی یک وزارتخانه، بهتر است از معاونان همان نهاد، ارگان و یا سازمان بهره مند شد چرا که آنان در جریان مسائل جاری هستند.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، سیداحمدرضا معتمدی اظهار کرد: به طور طبیعی و با توجه به اینکه رئیس جمهوری، فردی را برای تصدی کرسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم معرفی نکرد، لازم بود تا فردی به عنوان سرپرست عهده دار این سمت باشد.


وی افزود: سیدضیاء هاشمی یکی از معاونان خوب وزارت علوم در دولت یازدهم بود و به عنوان یک دانشگاهی، نظر و دیدگاه مثبتی نسبت به وی دارم.


دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در تاریخ 17 مردادماه امسال در نامه ای، فهرست اعضای کابینه دوازدهم به جز وزیر علوم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.


رئیس‌ جمهوری روز یکشنبه، 29 مردادماه، بر اساس اصل 135 قانون اساسی، در حکمی، دکتر سیدضیاء هاشمی را به سرپرستی «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب کرد.


سید ضیاء هاشمی دارای مدرک دکترای جامعه شناسی از دانشگاه تهران و دانشیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است.


وی در آذر سال ۱۳۹۲ با حکم رضا فرجی دانا وزیر علوم وقت به سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منصوب شد.


هاشمی در سال ۱۳۶۹ با کسب رتبه اول در رشته علوم اجتماعی کنکور سراسری وارد دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۷۲ با کسب دانشنامه کارشناسی علوم اجتماعی، فارغ التحصیل شد.


وی در سال ۱۳۷۳ با رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد در رشته علوم اجتماعی به ادامه تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۷۵ از رساله کارشناسی ارشد خود با موضوع «تغییرات اجتماعی در نهج البلاغه» دفاع کرد.


هاشمی که تحصیلات حوزوی نیز دارد، مدتی بعد وارد دوره دکتری علوم اجتماعی در دانشگاه تهران شد و سال ۱۳۸۳ از رساله دکتری خود به موضوع «گروه‌های مرجع جوانان در تهران» دفاع کرد.


وی پیش از این، ریاست موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران را برعهده داشته است؛ عضویت در شورای پژوهشی دانشگاه تهران، ریاست گروه علوم اجتماعی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، عضویت در کمیسیون تخصصی شورای عتف و عضویت در کمیسیون اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر سوابق وی به شمار می‌رود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار