۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۳۲۵۱۹
taheri

مدیر کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی از توسعه همکاری‌های ایران‌شناسی کشورهای ایران و روسیه در زمینه کتابخانه دیجیتال خبر داد.


سیدمهدی طاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا، بیان کرد: در راستای همکاری و توسعه کتابخانه دیجیتال در حوزه ایران‌شناسی در ماه گذشته (22 تیرماه)، وابسته فرهنگی کشورمان با رئیس کتابخانه ملی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد .


وی افزود: مهدی سعادت‌نژاد، معاون رایزنی با الکساندر ویسلی، رئیس کتابخانه ملی روسیه در سنت‌پترزبورگ و محل کتابخانه دولتی روسیه (لنین) در خصوص همکاری رایزنی فرهنگی با کتابخانه ملی روسیه در جهت استفاده از تجارب و فن‌آوری این کتابخانه برای دیجیتالی کردن کتاب، نسخ خطی و اسناد با موضو ع ایران‌شناسی گفت‌وگو و رایزنی کردند.


مدیر کتابخانه مرکزی و مرکز استاد دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: در این رایزنی‌ها بنده به عنوان رئیس کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه حضور داشته و در خصوص تجارب جمهوری اسلامی ایران در استفاده از کتابخانه دیجیتال که به بیش از یک دهه فعالیت می‌رسد؛ توضیحاتی را ارائه کردم.


طاهری با اشاره به اینکه در این دیدار پیشنهاد دادم که کتاب‌های دیجیتالی در حوزه ایران‌شناسی برای برگزاری دوره‌های آموزشی در اختیار کارشناسان قرار گیرد، گفت: الکساندر ویسلی، رئیس کتابخانه ملی روسیه از این پیشنهاد استقبال کرد و قول همکاری داد.


عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: رئیس کتابخانه ملی در این دیدار آمادگی کشور روسیه برای همکاری کامل با ایران در حوزه ایران‌شناسی و همکاری با کتابخانه و دانشگاه‌های ایران در بخش‌های مختلف را اعلام کرد.


طاهری بیان کرد: رایزنی فرهنگی با همکاری بنیاد ایران‌شناسی مسکو و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی در حال آماده‌سازی، کتابخانه دیجیتال برای ایران‌شناسان روس زبان هستند که با انجام این پروژه، دسترسی محققان و پژوهشگران ایران‌شناس به منابع مختلف فراهم می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار