۰۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۳۱۱۸

رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، رسانه ای شدن جهان را علت اصلی چالش امروز روابط عمومی ها برشمرد و گفت : مدیران باید با توجه به بروز و ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در تمام امور پاسخگو باشند و شفاف سازی کنند.


images


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، محمد مهدی فرقانی در چهارمین آیین تجلیل از سرآمدان روابط عمومی های کشور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: روابط عمومی ها امروز با چالش هایی روبرو هستند که هیچ گاه در عمرشان با آن روبرو نبوده اند و آن علتش رسانه ای شدن جهان است.


به گفته وی امروز باید یکی از معیارهای انتخاب مدیران در دستگاه های اجرایی این باشد که آن شخص چقدر چهره رسانه ای و تعامل با اصحاب رسانه دارد .


فرقانی گفت: مدیری که نتواند امروز با رسانه ها تعامل داشته باشد دیر یا زود قافیه را باخته و هیچ گاه حتی روابط عمومی سازمانش نیز هر چقدر قوی باشد نمی تواند این خلاء را پر کند.


این استاد دانشگاه گفت: با وجود این همه سایت ، شبکه های اجتماعی و رسانه ها امروز باید مدیران و روابط عمومی روزآمد و تولید محتوا کنند و چنانچه با رسانه ها تعامل به عنوان منابع خبری نداشته باشند رسانه ها به ناچار به منابع غیر خبری و سایر شبکه ها مراجعه و اخبار را آن گونه که خواستند منتشر می کنند.


فرقانی تصریح کرد: امروز در یک سپهر رسانه ای زندگی می کنیم که صدها و هزاران شبکه ارتباطی همزمان فعالیت داشته و سخنان مخالفان و موافقان را کار می کنند لذا روابط عمومی ها باید با رصد رسانه ها در جریان ریز اخبار روز بوده و بتوانند به موقع پاسخگو و موارد را اطلاع رسانی کنند.


به گفته وی اگر چه روابط عمومی ها باید در درون سازمان ها نیز پاسخگوی مدیران خود باشند ولی اگر یک رصدگر خوب تحولات در برون سازمان باشند به مراتب یک روابط عمومی قوی و یک گام به جلو خواهند بود.


استاد دانشگاه ارتباطات و روزنامه نگاری تصریح کرد : اگر یک رسانه امروز به نادرست و غیر واقع به تبلیغ عملکرد سازمانی بپردازد که آن سازمان عملکرد خوبی نداشته ، نه تنها این رسانه اصول اخلاق حرفه ای رسانه ای را عمل نکرده بلکه زمانی دستش رو خواهد شد و آنگاه جایگاه خود را از نظر سرمایه مخاطب از دست خواهد داد.


به گفته فرقانی روابط عمومی زمانی ارزش واقعی خودش را به دست می آورد که به اصول حرفه ای و اخلاق حرفه ای پایبند و عمل گرا باشد ، اگر به جد روابط عمومی ها پایبند این اصول نباشند حتما به انحطاط کشیده خواهند شد.


استاد دانشکده علوم ارتباطات اظهار داشت: روابط عمومی امروز شغل و حرفه ای سخت و وظیفه و رسالت آنها سنگین است لذا روابط عمومی ها باید با دید آسیب شناسی وارد عمل شده و بتوانند نقاط ضعف را به نقطه قوت تبدیل و گام های موثری در جهت اهداف سازمان و برون سازمانی بردارند.


به گفته وی برای سالم سازی روابط بین رسانه و روابط عمومی ها باید تعامل سازنده بین این دو برقرار شود.


رییس دانشکده علوم ارتباطات در بخش دیگری از سخنانش به حضور خود در دانشکده علوم ارتباطات اشاره کرد و از پذیرش دانشجوی رشته روابط عمومی در ترم جدید در مقطع کارشناسی ارشد در ساختمان جدید دانشگاه علوم ارتباطات خبر داد.


وی گفت: در حال حاضر کارشناسی روابط عمومی در دانشکده برقرار و تلاش داریم که در آینده نزدیک مقطع دکترا را نیز در این دانشگاه برقرار کنیم.


فرقانی یادآور شد: برای رشته روابط عمومی کارآموزی و کارورزی پیش بینی شده است ، اگر اجرای درست این کارآموزی در روابط عمومی ها با همکاری دست اندرکاران آن را دانشجویان انجام شود می توان گفت: این کار سبب پرورش نیروهای نخبه ، کارآزموده و کاربلد برای حضور در جامعه و روابط عمومی ها خواهد شد.


چهارمین دوره تجلیل از سرآمدان روابط عمومی های کشور با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمد مهدی فرقانی رئیس دانشکده علوم ارتباطات، جمعی از اساتید علوم ارتباطات و 500 نفر از پیشکسوتان و دست اندرکاران حرفه روابط عمومی در مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار