۰۴ مرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۳۰۰۷۸
faramarz sahraei (5)

رئیس حراست دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اخاذی صورت گرفته با تماس تلفنی از کارمند این دانشگاه، بیان کرد: کارمندان دانشگاه به «تماس‌های تلفنی مشکوک» برای جابه‌جایی پول اعتماد نکنند.


فرامرز صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا، گفت: روز دوم مرداد‌ماه یکی از کارمندان دانشگاه به دفتر حراست مراجعه کرد و در مورد تماس تلفنی مشکوکی که از او خواسته بود، مبلغی را به حسابی انتقال دهد، خبر داد.


 وی با اشاره به اینکه دو سال قبل نیز موردی مانند این اتفاق افتاده بود، اظهار کرد: روز گذشته پس از دریافت گزارش سریعاً از طریق روابط‌عمومی دانشگاه علامه طباطبائی به تمام دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت‌علمی در این زمینه اطلاع‌رسانی کردیم.


رئیس حراست دانشگاه‌علامه‌طباطبائی اضافه کرد: در این خصوص تأکید می‌کنم که هیچ‌گونه رد و ‌بدل مالی چه از طریق کارت به کارت و چه از طریق پیامک نباید توسط کارمندان صورت گیرد، چون این موضوع که کارمندی این‌گونه جابجایی را از طریق تلفن درخواست کند، کذب محض  و به نوعی برای اخاذی است.


وی با اشاره به هماهنگی‌هایی که حراست دانشگاه با پلیس امنیت داشته است، خاطرنشان کرد: مشخصات فردی که با کارمند دانشگاه برای اخاذی تماس گرفته بود به پلیس امنیت داده شد.


صحرایی درباره فرد تماس‌گیرنده نیز گفت: شماره تلفن به‌نام تبعه‌ای خارجی به اسم «آن‌ماری گالو» در شیراز ثبت شده است اما شخصی که با کارمندان دانشگاه برای اخاذی تماس گرفته بود، ایرانی است.


وی با بیان اینکه متأسفانه یکی از کارکنان دانشگاه به دلیل عدم آگاهی در دام فرد کلاهبردار قرار گرفته و مبلغ سه میلیون تومان را به حساب فرد تماس گیرنده واریز کرده است، افزود: مجرم، اطلاعات برخی کارمندان و مدیران دانشگاه را بدست آورده بود و در تماس با آنها خود را مدیر مالی معرفی می‌کند و کارمند دانشگاه نیز به دلیل عدم آگاهی در دام او می‌افتد.


رئیس حراست دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه معمولاً زمانی این اتفاق می‌افتد که کارمندان حقوق گرفته و حسابشان خالی نباشد، بیان کرد: بلافاصله پس از گزارشی که به ما رسید از طریق پیامک و نصب برگه در کنار دستگاه‌های عابر بانک (ATM) دانشگاه به کلیه افراد اطلاع‌رسانی کردیم که در دام این فرد قرار نگیرند.


وی با اشاره به پیگیری‌هایی که برای بازگرداندن پول کارمند دانشگاه انجام شده است، خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌ها گفته شد که کارمند دانشگاه باید پرونده قضایی تشکیل دهد تا موضوع از طریق پلیس فتا دنبال شود.


صحرایی گفت: چند سال پیش نیز این کار در یکی از سازمان‌های تهران انجام شده است، من تعجب می‌کنم که نتوانستند هنوز او را شناسایی کنند.


رئیس حراست دانشگاه علامه طباطبائی در پایان تأکید کرد: به کارمندان دانشگاه توصیه می‌کنم هرگونه تماس مبنی بر اینکه پول واریز شود یا کسی درخواست عودت وجه را داشته باشد به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی اعتماد نکرده و هیچ‌گونه پولی را به حسابی واریز نکنند اگر هم مشکلی پیش آمد با دفتر حراست یا دفتر ریاست دانشگاه هماهنگ کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار