۰۴ مرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۳۰۰۷۲
lahestan (12)

هجدهمین همایش بین‌المللی انجمن اروپایی مطالعات آرمان شهری با محوریت «همبستگی» و با همکاری دانشگاه گدانسک با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در مرکز اتحادیه همبستگی اتحادیه اروپا در شهر گدانسک لهستان برگزار شد.


به گزارش عطنا، این همایش همراه با سلسله نشست‌هایی با عنوان «آرمانشهرگرایی میان فرهنگی اسلامی-ایرانی» و با مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی همراه بود که با سخنرانی لخ واوسا، رئیس‌جمهوری اسبق لهستان و رئیس جنبش همبستگی اروپا آغاز شد، بیش از ۲۰۰سخنرانی و مقاله علمی در زمینه‌های مختلف علوم انسانی با هدف تبیین مدلی برای جامعه ایده‌آل جهانی برای همبستگی با حضور نظریه‌پردازان ارائه شد.


در این نشست چهار روزه محمدکاظم شاکر، عضو هیئت علمی گروه آموزشی علوم قرآن و حدیث، علیرضا امیدبخش، عضو هیئت علمی گروه آموزشی زبان اسپانیایی، میرسعید موسوی رضوی، عضو هیئت علمی گروه آموزشی مترجمی زبان انگلیسی، محمدامیر جلالی، عضو هیئت علمی گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی، پارسا خانقاه عضو هیئت علمی گروه آموزشی فلسفه در این همایش به ارائه سخنرانی علمی پرداختند.


در حاشیه برگزاری این همایش، نمایشگاه عکسی از 60 عکس برگزیده پیاده‌‌روی اربعین و در مرکز همبستگی اتحادیه اروپا به مدت چهار روز با عنوان «زیارت اربعین، الگوی معاصر همبستگی» در موزه این مرکز برای بازدید عموم برپا شد.


از بازدیدکنندگان این نمایشگاه پروفسور لایمن تاور سارجنت، استاد ۸۰ سالۀ دانشگاه میزوری امریکا، پدر معنوی مطالعات آرمان‌شهری، مؤسس انجمن مطالعات آرمانشهری امریکا و صاحب بیش از صدها مقاله، کتاب و نظریه پایه‌ای در این زمینه است.


سارجنت در بازدید از غرفه با بیان اینکه این نمایشگاه از منظر مطالعات آرمانشهری و بین رشته‌ای در نوع خود بی‌نظیر است، گفت: ابعاد مختلف پیاده‌روی اربعین می‌تواند به عنوان مدل همبستگی مطرح شود و مبانی علمی و نظری آن توسط اندیشمندان حوزه‌های مختلف علوم انسانی مورد بحث و بررسی بیشتری قرار گیرد.


پروفسور لودمیوا گروشفسکا بلایم از مدیران این همایش، ضمن تقدیر و تشکر از استادان دانشگاه علامه طباطبائی برای برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: تک تک این تصاویر بهت‌آور بود و برای اولین بار به عظمت و اهداف متعالی این پیاده‌روی پی بردم.


گروشفسکا با اشاره به اینکه این نمایشگاه می‌تواند به صورت دوره‌ای در سایر کشورهای اروپایی برگزار شود، ادامه داد: چنین اقدامی می‌تواند امکان معرفی علمی و آشنایی اندیشمندان و مردم اروپا از این حرکت خودجوش و آرمان‌گرایانه عظیم انسانی به صورت مستقیم فراهم کند.


در انتهای این همایش موافقت های اولیه برای برگزاری نمایشگاه و نشست های تخصصی مشابه در خصوص پیاده روی اربعین، مطالعات آرمانشهری در چندین مرکز اروپایی، تهیه مجموعه مقالات علمی با موضوع اربعین به عنوان مدلی جهانی برای همبستگی و انتشار در نشریات معتبر بین‌المللی با همکاری اعضای انجمن مطالعات آرمان‌شهری اروپا حاصل شد.


گزارش تصویری:

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار