۲۲ تير ۱۳۹۶ ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۲۷۳۲۳
نشست بررسی آثار و اندیشه‌های زبیگنیو برژینسکی

نشست «بررسی اندیشه و آثار زبیگنیو برژینسکی» با سخنرانی دکتر حسین دهشیار، استاد دانشگاه علامه طباطبائی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.


به گزارش عطنا، نشست «بررسی اندیشه و آثار زبیگنیو برژینسکی» از سلسله نشست‌های بازخوانی اندیشه و آثار اندیشمندان روابط‌ بین‌الملل روز سه‌شنبه، 20 تیرماه در خانه اندیمشندان علوم انسانی برگزار شد.


در این نشست که به همت انجمن ایرانی روابط بین‌الملل و خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، حسین دهشیار، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی سخنرانی کرد.


دهشیار در این نشست با اشاره به اندیشه‌ها و اثراتی که برژینسکی در سیاست خارجی امریکا داشت، گفت: نکته‌ای که برژینسکی را مهم می‌کند این است که او دارای بینش است و کسانی می‌توانند استراتژی تعیین کنند که دارای بینش باشند.


او امریکای امروز را فاقد استراتزی دانست و اظهار کرد: افرادی مانند برژینسکی در دوران جنگ یک استراتژی اجرا کردند و توانستد صحنه را تحریف کنند که برای دیگران قابل رؤیت نباشد، اما امروز تیپی از برژینسکی نیست و امریکا با توانمندی و ظرفیتی که دارد قادر نیست برای اتفاقاتی که رخ می‌دهد پاسخ مشخصی دهد.


زبیگنیو برژینسکی سیاست‌مدار دموکرات امریکایی و مشاور امنیت ملی در دولت جیمی کارتر بود، او در سیاست خارجی به ویژه در دوران جنگ سرد تأثیر به سزایی در امریکا داشت. برژینسکی در خرداد امسال در سن 89 سالگی درگذشت.


عکس: سمانه ستاری-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار