۱۴ تير ۱۳۹۶ ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۲۵۵۸۷
HANACHI

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه الزهراء(س) در گفت‌وگو با عطنا ضمن تقدیر از فعالیت‌های دانشگاه علامه در زمینه بین‌المللی‌سازی، برگزاری نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های ایران و آلمان را برای تحول علوم انسانی مفید عنوان کرد.


پریچهر حناچی، مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه الزهراء(س) در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا در حاشیه نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های ایران و آلمان درباره نتایج همکاری با دانشگاه‌های بین‌المللی در حوزه علوم انسانی گفت: ایران در مسیری است که در حوزه علوم انسانی تحول ایجاد کند و این جلسات به جهت دادن این تحول بسیار کمک می‌کند مسلما ما نمی‌توانیم در این حوزه صحبت‌هایی را مطرح کنیم که شنونده‌اش خودمان باشیم اما زمانی که نظریه‌های داخلی را با دانشگاه‌ها و استادان خارجی به اشتراک می‌گذاریم به گسترش علوم انسانی کشور کمک می‌کند.


او ادامه داد: حتی در بومی‌سازی علوم انسانی باید مواردی را در نظر داشته باشیم که جزیره‌ای کار نکنیم، ما می‌خواهیم علمی را تولید کنیم که فقط برای استفاده خودمان نیست و باید جایی برای بهره‌گیری از آن وجود داشته باشد و از طرف دیگر می‌دانیم ایران در حوزه علوم انسانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در مجموع معتقدم باید برای ارتباط با دانشگاه‌های خارجی تمام این موارد را در نظر بگیریم.


حناچی درباره استراتژ‌ی‌های بین‌المللی‌سازی گفت: مسیر بین‌المللی شدن برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بسیار حائز اهمیت است اما هنوز با توجه به مشکلاتی که وجود دارد راه طولانی در پیش است که خوشبختانه با درایت رؤسای دانشگاه‌ها و فعالیت‌های بخش بین‌الملل دانشگاه‌ها راه‌هایی برای ایجاد ارتباطات بین‌المللی در مسیر مورد نظر وزارت علوم ایجاد شده است.


مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه الزهراء(س) با تأکید بر اینکه رسیدن به بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها زمان مشخصی ندارد، اظهار کرد: این یک برنامه طولانی مدت است و ما نباید محود به زمان باشیم و باید همیشه در این مسیر به حرکت رو به جلو ادامه دهیم.


او درباره فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه‌الزهرا(س) هم گفت: ما در بخش‌های مختلف استراتژی‌هایی مانند جذب دانشجو و استاد، تسهیل شرکت استادها در کنفرانس‌های بین‌المللی، جذب پسادکتراها و غیره داریم و در این مسیرها حرکت می‌کنیم تلاش ما این است با کشورهایی که می‌توانند در گرفتن درجه‌های کیفی اروپا کمک کنند همکاری داشته باشیم.


حناچی در خاتمه خاطرنشان کرد: حرکت دانشگاه علامه‌طباطبائی در مسیر بین‌المللی‌سازی قابل تقدیر است و معتقدم این دانشگاه توانسته با برگزار چنین نشست‌هایی راه را برای دیگر دانشگاه‌ها هموار کند.


به گزارش عطنا، نشست همکاری بین‌المللی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه‌های ایران و آلمان روزهای دوشنبه و سه شنبه(۱۲ و 13 تیر) در دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار