۱۴ تير ۱۳۹۶ ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۲۵۵۴۸
Neshast Hamkarihaye moshtarak - Iran - Germany atoosa tisheyar tishe yar (33)

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علامه از تبادل دانشجو در رشته‌های مدیریت گردشگری و مطالعات روابط بین‌الملل و منطقه‌ای با دانشگاه‌های گیسن و فرای برلین خبرداد.


ماندانا تیشه‌یار، مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا در حاشیه نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های ایران و آلمان با اعلام این خبر اظهار کرد: پیشنهاد رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در این نشست این بود که یک دبیرخانه یا انجمن استادان ایران و آلمان در حوزه علوم انسانی و اجتماعی راه‌اندازی کنیم و این انجمن در موضوعات مشترک که شامل مسائل جامعه ایران و آلمان می‌شود کارهای پژوهشی، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مشرکت انجام دهد.


تیشه‌یار استقبال از نشست همکاری‌های علمی بین‌المللی ایران و آلمان به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی را خوب عنوان کرد و گفت: تمام استادانی که از دانشگاه‌های آلمان دعوت شده بود در نشست حضور داشتند و بیش از 15 رئیس دانشگاه از ایران و مدیران بین الملل از سراسر کشور در این نشست دو روزه شرکت داشتند.


مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی همچنین اظهار کرد: در گفت‌وگوهایی که با دانشگاه‌های آلمانی داشتیم قرار شد در رشته «مدیریت گردشگری» با دانشگاه گیسن این کشور و در رشته «مطالعات روابط بین‌الملل و منطقه‌ای» با دانشگاه فرای برلین تبادل دانشجو داشته باشیم.


وی با تأکید بر اینکه دانشگاه علامه طباطبائی در نظر دارد دانش علوم انسانی را به عنوان یک برند علمی در دنیا ارائه دهد، خاطر نشان کرد: برنامه داریم موضوعات و نظریه‌هایی را که در حوزه علوم انسانی به زبان فارسی تولید می‌شود به زبان‌های دیگر ترجمه کنیم تا استادان و دانشجویان خارج از کشور با دیدگاه‌های ایرانی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی آشنا شوند در واقع تلاش می‌کنیم تفکر ایرانی و اسلامی در این حوزه را بین‌المللی کنیم.


به گزارش عطنا، نشست همکاری بین‌المللی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه‌های ایران و آلمان روزهای دوشنبه و سه شنبه(۱۲ و 13 تیر) در دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار