۱۲ تير ۱۳۹۶ ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۲۴۹۴۳
gholamali afruz

استاد ممتاز دانشگاه تهران بر ضرورت استفاده از افراد مجرب دانشگاهی در راس وزارت علوم تاکید کرد و گفت: این افراد به دلیل تسلط و تجارب عرصه دانشگاهی می‌توانند بهترین تدابیر آموزشی در سطح کشور را تزریق کنند و در این شرایط است که وزارت علوم به عنوان یک سکوی علمی در کشور مطرح می‌شود.


به گزارش عطنا، دکتر غلامعلی افروز در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب و با اشاره به انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت آینده، اظهار کرد: انتظار جامعه دانشگاهی از دولت‌ها و بخصوص دولت آینده این است که تلاش آنها باید برای حاکمیت ارزش‌های اخلاقی، معنوی و علمی جامعه باشد به همین جهت یکی از ارزش‌ها این است که مدیریت کلان کشور از حوزه‌های مختلف را به افرادی مدبر، هوشمند، خلاق و تواناترین انسان‌های رشدیافته بسپارند. یعنی با رها و آزاد بودن از گرایش‌های حزبی و سیاسی از سالم، صالح و پویاترین انسان‌ها را در راس وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها قرار بدهند.


وی در ادامه تصریح کرد:سکان وزارت علوم نیز باید به دست افرادی سپرده شود که بیشترین تجارب دانشگاهی در کشور را دارند ضمن اینکه با تعهد و خلاقیت می‌توانند بهترین تدابیر دانشگاهی را در سطح کشور تزریق کنند. یعنی سکانداران وزارت علوم باید در عین مدیر، مدبر و متخصص بودن دارای تجارب ارزشمند دانشگاهی نیز باشند.


مدیر گروه کودکان استثنایی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه وزارت علوم به معنای دقیق نمی‌تواند به دانشگاه‌ها اشراف داشته باشد و استقلال را از آنها بگیرد، گفت: کار وزارت علوم باید ساماندهی امور ساختاری و سخت‌افزاری دانشگاه‌ها باشد و نمی‌توان اقدامات نرم‌افزاری در این مراکز انجام بدهد. این در حالی است که متاسفانه این وزارتخانه همیشه به جای سکوی علمی یک سکوی سخت‌افزاری و سیاسی بوده است.


دکتر افروز در پایان با بیان اینکه مسئولین وزارت علوم نمی‌توانند بر همه امورات دانشگاهی کشور حاکم باشند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌هایی نظیر دانشگاه تهران در درون خود یک وزارتخانه مستقل دارند و لذا باید این دانشگاه‌ها به استقلال دست یابند. لازم است این نکته را باور داشته باشیم که یک دانشگاه نظیر دانشگاه تهران نمی‌تواند به عنوان یکی از ادارات زیرمجموعه وزارت علوم قرار بگیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار