۱۶ تير ۱۳۹۴ ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۹۶۴
kavakebian

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در مراسم ششمین کنگره جمعیت مستقل ایران اسلامی گفت: پذیرش صلح از سوی امام‌حسن(ع) هرگز به مفهوم کنار گذاشتن اصول نبود بلکه ایشان به خاطر حفظ اسلام و قرآن و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام در برابر برخی از موارد فرعی انعطاف نشان دادند و این همان مفهوم نرمش قهرمانانه است که مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه در سال گذشته مطرح کردند.
نرمش قهرمانانه، همان ایستادگی بر سر اصول و انعطاف و کوتاه آمدن در برابر فروع است



عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم با تاکید بر این که نرمش قهرمانانه همان ایستادگی بر سر اصول و انعطاف و کوتاه آمدن در برابر فروع است گفت: خوشبختانه سخنان و مواضع رهبری و پشتیبانی‌های مستمر ایشان از تیم فعلی مذاکره‌کننده موجب شد که مسیر مذاکرات از حالت باخت باخت قبلی به سمت برد برد سوق پیدا کند و طرف مقابل هم بفهمد که جمهوری اسلامی ایران از موضع اقتدار می‌خواهد مذاکره کند و هرگز حاضر نیست ذره‌ای از حقوق هسته‌ای ملت ایران عقب‌نشینی کند بلکه برای اعتمادسازی و رفع تحریم‌ها ممکن است برخی محدودیت‌ها را بپذیرد.
امیدواریم همه "دلواپسان"، "دل‌آرام" شده باشند



مدیر مسوول روزنامه مردم‌سالاری با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام گفت: امیدواریم که پس از این پشتیبانی محکم ایشان از تیم مذاکره‌کننده هیچ کس در تضعیف رزمندگان عرصه دیپلماسی اقدام نکند و همه «دلواپسان» نیز «دل‌آرام» شده باشند و بدانند که دعای همه ملت پشت سرمذاکره‌کنندگان است و ما حتی به اعضای حزب خودمان گفته‌ایم که پس از لیالی قدر حتما مراسم شکرگزاری و جشن‌های مردمی پیروزی هسته‌ای را در استا‌ن‌ها برگزار کنند.


عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به مقاومت بی‌نظیر ملت سرافراز ایران در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن گفت: همگان بدانند پیروزی در مذاکرات مربوط به همه مردم و کلیت نظام است و نه فقط یک دولت و جناح خاص. اشتباه می‌کنند اگر عده‌ای به خاطر مقاصد جناحی دستاوردهای کل نظام را نادیده بگیرند.
تاثیر روانی موافقتنامه تا 40-30 درصد بر اقتصاد ملی موثر است



کواکبیان با تاکید بر اینکه اگر کشورهای 1+5 بخواهند بازی را به هم بزنند و با قلدری و زورگویی چه در مساله تحریم‌ها و چه در مساله نظارت‌ها و چه در مساله پیشرفت هسته‌ای ما مانع تراشی کنند حتما مسوولان نظام زیر بار نخواهند رفت، گفت: البته نباید انتظارات را آنقدر بالا ببریم که عده‌ای فکر کنند به محض امضای موافقتنامه همه چیز  و همه جا گل و بلبل خواهد شد و همه سختی‌ها برطرف خواهد شد. شکی نیست که تاثیر روانی موافقتنامه تا سی چهل درصد بر اقتصاد ملی موثر است اما باید با مدیریت قوی و با تاکید بر عزم داخلی همه مشکلات را مرتفع سازیم.


منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار