۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۱۲۶۹

سایت دانشکده ادبیات نوشت:


همکاران محترم علمی در دانشکده‌های ادبیات فارسی و زبانهای خارجی و الهیات و معارف اسلامی


با اهداء سلام و عرض ادب؛ همانگونه که مستحضرید، برابر آیین‌نامه‌های مصوّب در حوزه معاونت محترم پژوهشی دانشگاه، هم اینک «کرسی‌های ترویجی» به مثابه یکی از فعالیت‌های اصیل و پویا و نیز در حکم مجالی مُغتنم برای مواجهه نظری و تعاطی فکری استادان وصاحب نظران در سطح دانشگاه شناخته و نهادینه شده است. تجربۀ دو سه ساله اخیر نشان می‌دهد که چنانچه ساز و کار و تشویق‌های مناسبی برای عرضه اندوخته‌ها و رقابت علمی استادان فراهم گردد، ایده‌ها، طرحها و دیدگاههای نوآورانه‌ای وجود دارد که به فعلیّت رسیده، آثار پر برکتی در عرصه فکری و فرهنگی کشور بر جای خواهد گذارد. از آنجا که عنوان «کرسی‌های نظریه‌پردازی» بسیاری از دیدگاه‌های نوآورانه استادان را به محاق احتیاط، تواضع و وسواس سوق دهد، شورای کرسی‌های علمی دانشگاه با هماهنگی دبیرخانه حمایت از کرسی‌ها، عنوان «کرسی‌های ترویجی» را برای اقبال افزونتر و وسیعتر استادان برگزید تا انتظار نرود هرگونه عرضه تجارب علمی استادان الزاماً بایستی در شمار «نظریه‌پردازی» قرار گیرد. «کرسی‌های ترویجی» فرصتی است با حدّاقلِ شاخص‌های علمی و پژوهشی – که ذیلاً سه شاخص اصلی آن ذکر خواهد شد-، ولیکن با هماهنگی دبیرخانه حمایت از کرسی‌ها، از میان کرسی‌های ترویجی برگزار شده در سطح دانشکده‌ها، بهترین کرسی‌ها از حیث علمی، برای عرضه در سطح ملّی و حضور در جشنواره‌ها معرفی خواهند شد. امّا شرایط اصلی برگزاری کرسی‌های ترویجی به قرار ذیل است:


1. مشتمل بر ابداع و نوآوری از قبیل: نقد نظریه‌های موجودع تکمیل و تصحیح نظریه‌های موجود، طرحی بدیل برای نظریه‌های موجود و یا انکشاف ابعاد و زوایای جدید در حوزه تخصّصی مورد بحث باشد.


2. ناظر به تبیین یا حلّ پرسش، مسئله یا مسائل مبتلابه حوزه‌های گوناگون علوم انسانی – بویژه در سطح ملّی- باشد.


3. امکان عرضه مطلب حداقل در قالب یک مقاله علمی- پژوهشی را داشته باشد.


اکنون، بمنظور ارتقاء کیفی و ساماندهی افزونتر این برنامه‌ها، با هماهنگی معاونین معزّز پژوهشی دو دانشکده، مقرر گردید ضمن فراخوان مجدّد، از کلیه همکاران عزیزی که تمایل و آمادگی عرضه تجارب علمی خویش را در قالب کرسی‌های ترویجی دارند، نسبت به تکمیل فرم پیوست اقدام و آنرا حداکثر تا تاریخ 31/3/94 از طریق اتوماسیون اداری ارسال فرمایند. در این زمینه، توجه به نکات زیر ضروری است:


1. برابر آئین‌نامه‌های مصوب در شورای کرسی‌های دانشگاه، صاحب کرسی، ناقدان و مدیر کرسی از امتیازات مادی و پژوهشی مربوط برخوردار خواهند شد.


2. برابر مصوبه شورای آموزشی – پژوهشی دانشکده، برنامه کرسی‌ها در روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 15 و در محل تالار شهید مطهری تنظیم خواهد شد.


3. معاونین محترم پژوهشی دو دانشکده؛ پس از دریافت فرم‌های تکمیل شده و با لحاظ شرایط سه گانه مذکور، نسبت به برنامه‌ریزی کرسی‌ها ابتدا برای نیمسال اول تحصیلی 95-94 و سپس برای نیمسال بعدی اقدام و بصورت جدول زمانی اعلان عمومی خواهند کرد.


فرم درخواست برگزاری کرسی ترویجی


باتجدید احترام


حسین کلباسی اشتری


نماینده دانشکده ادبیات و الهیات


در شورای کرسی‌های علمی دانشگاه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار