۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۱۸
کد خبر: ۹۳۱۳
 

1430217282428_Zarin_Kelk (1)

نورالدین زرین‌کلک به تشخیص پزشک معالجش از بیمارستان مرخص شد.

شهرام اقبال‌زاده - مترجم و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان - با اعلام این خبر، اظهار کرد: استاد زرین‌کلک به تشخیص پزشک معالجش عصر چهارشنبه (9 اردیبهشت‌ ماه) از بیمارستان مرخص و برای استراحت به منزل منتقل شد.

او افزود: قرار بود این هنرمند چند روز پس از انتقال از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش، در بیمارستان بماند، اما خوشبختانه روند بهبودی، سریع‌تر پیش رفت و پزشکان اعلام کردند مشکل حادی ندارد و نگرانی رفع شده است.

اقبال‌زاده درباره‌ی مشکل تکلم زرین‌کلک نیز گفت: به نظر می‌رسد روند بهبودی استاد روی این مشکل هم تاثیرگذار باشد و مشکل تکلم زرین‌کلک بهتر خواهد شد.

نورالدین زرین‌کلک، نویسنده، تصویرگر کتاب کودک و انیمیشن‌ساز که برای حضور در مراسم بزرگداشتش و افتتاح نمایشگاه آثار خود در هفته گرافیک 94، از خارج از کشور به ایران سفر کرده بود، به‌ دلیل بیماری از هفتم اردیبهشت‌ماه در بیمارستان ایرانمهر بستری شده بود.

زرین‌کلک متولد سال 1316 در مشهد است. از جمله فیلم‌های او می‌توان به «دنیای دیوانه دیوانه دیوانه»، «ابر قدرت‌ها» و «شازده کوچولو» و از کتاب‌هایش به «کاریکاتور و تصویرسازی برای روزنامه‌ها و مجلات»، «افسانه سیمرغ»، «زال و سیمرغ» و «قصه کرم ابریشم» اشاره کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار