۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۴۴
کد خبر: ۹۱۶۴۷
ziya (3)

سید ضیاء هاشمی گفت: دور شدن از فضای امنیتی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، مطالبه دائمی دولت تدبیر و امید بوده است.


به گزارش عطنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، سید ضیاء هاشمی با بیان این مطلب افزود: مسئولان آموزش عالی در دولت یازدهم بر این باور بوده و هستند که فضای دانشگاه‌ها حتماً باید امن باشد و امنیتی بودن این مراکز علمی قابل قبول نیست.


وی گفت: البته نباید محیط دانشگاه یک فضای سیاست زده باشد، هر چند که این امر بدان معنا نیست که نباید به مسایل سیاسی کشور بی توجه بود و دانشجویان احساس مسئولیت نکنند.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: متاسفانه در سال‌های پیشین دانشگاه‌ها به سمتی رفتند که فضای حاشیه‌ها بیشتر شد و تعداد قابل توجهی از دانشجویان و اساتید احساس نگرانی داشتند.


وی ادامه داد: خوشبختانه این رویه نادرست با روی کار آمدن دولت یازدهم برچیده شد و فضا به سمت آرامش و قانونمداری پیش رفت.


هاشمی خاطرنشان کرد: البته اگر هم فردی تخلفی داشت در چارچوب قوانین شفاف و روشن به پرونده او رسیدگی شد اما دیگر فضای ناامنی در دانشگاه‌ها از بین رفت.


وی یادآور شد: خوشبختانه فضای دانشگاه‌ها به گونه ای پیش رفته که اکنون مطالبه برای روان تر شدن تعاملات با دانشگاهیان بصورت دائمی شده است.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: وزارت علوم تعامل مناسب و مطلوبی با دانشگاهیان داشته و توقع داریم که علاوه بر مدیران آموزش عالی کشور، دیگر مسوولان نیز نسبت به جایگاه رفیع دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور توجه کافی داشته باشند.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: یکی از نمونه‌های بارز باز شدن فضای دانشگاه ها، افزایش ۲ برابری تعداد تشکل‌های صنفی دانشجویی نسبت به دولت پیشین است و این امر گویای عزم جدی وزارت علوم برای افزایش تعاملات است.


وی افزود: همچنین منشور حقوق دانشجویی در دولت یازدهم تدوین و منتشر شد تا همه دانشجویان با حق و حقوق خود آشنایی کاملی داشته باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار