۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۲۳
کد خبر: ۹۰۹۴۶
neshast salimi bajestani ba moavenat farhangi 01


نشست معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با مدیر و کارشناسان حوزه برنامه‌ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی با هدف تعامل بهتر، ارائه سازوکار و تاثیر آن در خروجی برنامه‌های فرهنگی برگزار شد.


به گزارش عطنا، این نشست در تاریخ یکشنبه، ۲۸ خرداد ۹۶ و با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و مدیر و کارشناسان حوزه برنامه‌ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی در دفتر معاونت برگزار شد.


حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از نزدیک نظرات و پیشنهادها و نیز گزارش روند کار حوزه برنامه‌ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی را از مدیر و کارشناسان مربوطه شنید.


مومنی، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی به معرفی کارهای در دست اقدام کارشناسان این حوزه پرداخت و سپس هر کدام از واحدها به ارائه جزئیات برنامه‌ها در جهت تبیین موضوع و بررسی آن و راهکارهای پیشبردی در جهت بهتر شدن فعالیت‌ها پرداختند.



خلاصه مهم‌ترین مباحثی که در این جلسه مطرح شد عبارتند از:


۱- مکاتبه با روسای دانشکده‌ها به عنوان سفیران فرهنگی در دانشکده‌ها به منظور استعانت و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل دانشکده‌ها و استادان در جهت پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی به منظور ارتباط عملی دانشکده‌ها با معاونت فرهنگی و اجتماعی و همچنین آسیب شناسی برنامه‌ها فرهنگی


۲- اعمال مبتنی بر فکر با دانش‌های متکثر و در رشته‌های مختلف در جهت برنامه ریزی برای فعالیت‌های دانشجویان در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی و در نظر گرفتن سلایق مختلف


۳- بررسی چشم‌انداز مرکز آموزش که در آینده به سمت مخاطب عام پیشرفت داشته باشد و در حال طی کردن مراحل تسهیل و فرآیندسازی هست و در آینده نزدیک شاهد افزایش چشمگیر فعالیت‌های فرهنگی در مرکز آموزش باید باشیم و اینکه فعالیت‌های این واحد باید با فعالیت‌های معاونت فرهنگی سنخیت داشته باشد، بنابراین نیازمند تعامل با سایر واحدها، خصوصا انجمن‌های علمی و خانه‌های دانشجو است تا فعالیت‌های این واحد در تابستان نیز تداوم پیدا کند.


۴- ارائه برنامه‌ریزی برای واحد ارتباط با خانواده که در سال تحصیلی جدید، شاهد برپایی جشنواره‌ای متمرکز با همراهی خانواده‌های دانشجویان باشیم و باید از سرمایه‌های اجتماعی تا معنوی عظیمی که در اختیار دانشگاه قرار دارد به خوبی استفاده کنیم و از سوی دیگر خانواده‌ها محیط‌زیست فرزندان خود را ببینند و از نزدیک با آن آشنا شوند.


۵- تعامل با پژوهشکده‌ها به منظور هویت‌بخشی به فعالیت‌ها توسط واحد پایش فرهنگی از نقاط قوت دیگر است و در این زمینه نتیجه و تجربه خوبی به دست آمده است و باید آن را گسترش داد، هر چند زمان زیادی لازم است و این از اقتضائات تحقیقات و پژوهش‌های طولی است اما نتایج خوبی در پی خواهد داشت.


۶- در خصوص واحد مستندسازی و فضای مجازی شاهد افزایش پوشش فعالیت‌ها هستیم به طوری که حجم فعالیت‌ها در سه ماهه نخست سال ۹۶ تقریبا معادل با کل فعالیت‌های شش ماهه دوم سال ۹۵ است و این از نقاط قوت کار فرهنگی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار