۰۷ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۱۸
کد خبر: ۸۶۶۱۷
mosabeghe meli monazere (30)

مرحله دانشگاهی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی به همت جهاد دانشگاهی و معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی، روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی این دانشگاه برگزار شد.


علیرضا ثلاثی*-عطنا؛ در این مسابقات که با  حضور مسئولان جهاد دانشگاهی و دانشگاه  علامه طباطبائی برگزار شد، ده گروه مناظره کننده دانشگاه علامه و دانشگاه فرهنگیان در مرحله مقدماتی به رقابت پرداختند که در نهایت چهار تیم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.


گروه های ده‌گانه به طور همزمان در  سالن A و B به مناظره پرداختند که در سالن A مناظره‌ای با موضوع «اقلیت های دینی و مذهبی در ایران از  وضعیت مطلوبی در مقایسه با کشورهای در حال توسعه برخوردارند»، برگزار شد و گروه «موج » به عنوان گروه موافق و گروه «امید» به عنوان گروه مخالف به بیان نظرات خود پرداختند که گروه امید در این مناظره برنده شد.


در سالن B مناظره‌ای با موضوع «ایجاد فروشگاه های بزرگ مواد غذایی سبب از بین رفتن بازار خرده فروشی ها می‌شود»، برگزار شد و گروه «اکسیر سخن» به عنوان گروه موافق و گروه «کارآفرین هستیم» به عنوان گروه مخالف به بیان نظرات خود پرداختند که گروه کار آفرین هستیم در این مناظره برنده شد.


همینطور در سالن B مناظره‌ای با موضوع «حضور اجتماعی زنان موجب تحکیم نظام خانواده می شود»، برگزار شد و گروه «افق نو» به عنوان گروه موافق و گروه امید به عنوان گروه مخالف به بیان نظرات خود پرداختند که گروه امید در این مناظره برنده شد.


در نوبت بعد از ظهر در سالن A مناظره با موضوع «ارتباط مستقیم نهاد روحانیت با سیاست، باعث ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت می شود»، با حضور گروه «نجوا» به عنوان گروه موافق و گروه «تابش» به عنوان گروه مخالف برگزار شد که گروه نجوا برنده این مناظره شناخته شد.


در سالن A مناظره با موضوع «مانع اصلی توسعه ، فقدان اجماع رهبران جامعه است» با حضور گروه منطق پارسی به عنوان گروه موافق و گروه کار آفرین هستیم به عنوان گروه مخالف برگزار شد که گروه منطق پارسی برنده این مناظره شناخته شد.


همچنین در سالن A مناظره‌ای با موضوع «تعدد و تکثر جناح ها به نفع حکومت است»، برگزار شد که  گروه «منطق پارسی» به عنوان گروه موافق و گروه «ققنوس» به عنوان گروه مخالف به بیان نظرات و استدلال‌های خود پرداختند. گروه منطق پارسی برنده این مناظره اعلام شد.


 بدین ترتیب تیم های امید، منطق پارسی و نجوا نیز به مرحله نیمه پایانی راه یافتند .


اما تیم چهارمی که به مرحله نیمه پایانی راه یافت از میان تیم های بازنده مرحله قبل بود که با توجه به امتیازات گروه ها تیم تابش به عنوان تیم چهارم به مرحله نیمه پایانی راه یافت. بدین ترتیب مرحله مقدماتی با مشخص شدن چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه پایانی پایان یافت.


روز سه شنبه، 2 خردادماه نیز مرحله نیمه پایانی و پایانی و مراسم اختتامیه در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی برگزار شد که نتایج آن به شرح زیر است:


در ابتدای این مسابقه مناظره‌ای با موضوع «افزایش آزادی فردی موجب هرج و مرج اجتماعی می‌شود»، برگزار شد و گروه امید به عنوان گروه موافق و گروه منطق پارسی به عنوان گروه مخالف به بیان نظرات خود پرداختند که گروه منطق پارسی در این مناظره برنده شد.


مناظره‌ با موضوع «دولت اقتدارگرا باعث توسعه سریع‌تر می شود»، برگزار شد و گروه تابش به عنوان گروه موافق و گروه نجوا به عنوان گروه مخالف به بیان نظرات خود پرداختند که گروه نجوا در این مناظره برنده شد.


با توجه به امتیازات دو گروه راه یافته به فینال این دوره از مسابقات مناظره‌ای با موضوع «ادامه دادن جنگ از سوی ایران پس از فتح خرمشهر ، اقدامی در جهت منافع ملی ایران بود»، برگزار شد و گروه منطق پارسی به عنوان گروه موافق و گروه نجوا به عنوان گروه مخالف به بیان نظرات خود پرداختند که گروه نجوا در این مناظره برنده شد. گفتنی است به مناسبت سوم خرداد سالگرد فتح خرمشهر این موضوع انتخاب شده بود.


در این دوره از مسابقات مرحله پایانی شاهد حضور دکتر بهمن سعیدیان‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی، دکتر سلیمی بجستانی معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر خورسندی، مدیر فرهنگی دانشگاه، آقای ملوندی، مدیر امور فرهنگی جهاد دانشگاهی، دکتر عصمت مومنی، مدیر برنامه ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی، دکتر مهری سادات موسوی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی ، آقای لطفی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی علامه طباطبائی و سایر مسئولان جهاد دانشگاهی و معاونت فرهنگی دانشگاه حضور داشتند و در پایان به گروه های برتر لوح تقدیر و هدایایی اهداء شد.


شایان ذکر است در پایان این مسابقات تیم برنده یعنی گروه دانشجویی نجوا به مرحله استانی راه پیدا کرد.


*دبیر اجرایی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران نشان «خواجه نصیرالدین طوسی» در دانشگاه علامه طباطبائی


عکس: افشین عزیزی و شقایق صفی خانی-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار