۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۹۳۰۱
farhadi

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد صندوق مشترک تحقیقاتی بین ایران و ایتالیا خبر داد و اعلام کرد موجودی اولیه این صندوق 300 میلیون دلار خواهد بود.


به گزارش عطنا به نقل از آنا، دکتر محمد فرهادی در حاشیه اولین نشست علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا در جمع خبرنگاران گفت:‌ «نشست امروز در پی امضای تفاهم‌نامه همکاری با ایتالیا برگزار شده است در پی این تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو و پروژه‌های تحقیقاتی صورت می‌گیرد.»


او افزود: «همچنین براساس این تفاهم‌نامه شرکت‌های دانش‌بنیان ایتالیایی در پارک‌های علم و فناوری ما مستقر می‌شوند و مقرر شده است دوره‌های آموزشی مشترک در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های بزرگ ایران و ایتالیا برگزار شود.»


وزیر علوم همچنین از ایجاد صندوق تحقیقاتی مشترک با اعتبار 300میلیون دلار خبر داد که با استفاده از موجودی آن در حوزه‌های آب، هوا و فضا، تحقیقات هسته‌ای و بنیادی فعالیت می‌شود.


فرهادی درباره اجرای طرح‌های کلان ملی در وزارت علوم گفت:‌ «دو طرح در شورای عتف به تصویب رسیده و اعتبار کلان داده شده است. این پروژه‌ها در حال اجرا هستند و پیشرفت خوبی دارند.»


او افزود: «34 پروژه از 47 پروژه ملی که در وزارت علوم مورد بحث است باید دوباره بررسی شوند. 14 پروژه از این پروژه‌ها پیشرفت خوبی دارند اعتبار آن‌ها از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود بقیه پروژه‌ها در آینده تعیین تکلیف خواهند شد.»


فرهادی درباره تغییر سمت دکتر امید و انتخاب جایگزین او در معاونت مالی و اداری وزارت علوم گفت: «دکتر امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی است. از آنجایی که در سال گذشته باید اقداماتی در زمینه بودجه، اوراق صکوک و قرضه انجام می‌شد دکتر امید را در سمت سرپرست اداری مالی قرار دادیم. برای این که ایشان بتوانند توجه بیشتری به دانشگاه علمی و کاربردی داشته باشند به زودی فردی دیگری به عنوان معاون اداری مالی وزارت علوم منصوب می‌شود.»


وزیر علوم در پایان گفت: «تصمیم نداریم هیچ رئیس دانشگاهی را تغییر دهیم و با همین شرایط به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار