۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ۰۸:۳۴
کد خبر: ۷۹۰۲۷
ketab

 مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم جزئیات بازنگری رشته‎های دانشگاهی با قدمت را تشریح کرد.


به گزارش عطنا، عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با میزان در خصوص بازنگری رشته‌های دانشگاهی اظهار  داشت: بازنگری رشته‌های با قدمت زیاد یکی از اولویت‌های وزارت علوم  محسوب می‌شود، این بازنگری‌ها یک فعالیت مستمر است که هرساله انجام می‌شود.


وی افزود: تاکنون 800 برنامه در وزارت علوم بازنگری شده که این برنامه مربوط به دوران 4 سال اخیر است.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم در ادامه با اشاره به در نظر گرفتن اعتباراتی در سال 96  بیان داشت: امسال بر اساس آیین‌نامه جدیدی که در وزارت علوم و در اسفندماه مصوب شد  بازنگری رشته‌ها به دانشگاه‌ها واگذار شده است.


نوه ابراهیم در ادامه خاطر نشان کرد: این دانشگاه‌ها به چهار گروه تقسیم شده‌اند که طبق این تقسیم‌بندی گروه اول شامل 13 دانشگاه،گروه دوم 14 دانشگاه و گروه سوم شامل 4 دانشگاه است؛ بر اساس آن دانشگاه‌های گروه یک و دو بازنگری رشته‌ها را انجام می‌دهند.


وی تصریح کرد: قبل از تصویب این آیین‌نامه، بازنگری‌ها بین وزارت علوم و دانشگاه‌ها به طور مشترک صورت می‌گرفت که لازم به ذکر است وزارت‌خانه مسئولیت بیشتری را عهده‌دار بود.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم ادامه داد: در سال جدید بازنگری رشته‌های با قدمت بیش از 5 سال در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار