۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ۱۳:۰۵
کد خبر: ۷۸۰۱۹
Shabe Avval Etekaf- Allame (43)

استاد حوزه علمیه با اشاره به دلیل اصلی برگزاری مراسم اعتکاف، خاطرنشان کرد: تمام مسئله اعتکاف این است که کسانی که در زندگی روزمره از شیطان شکست خورده‌اند، اکنون آمده‌اند مشکل خود را با خداوند، حل کنند.


به گزارش عطنا، حجت‌الاسلام علی سرلک 22 فروردین‌ماه در جمع دانشجویان معتکف دانشگاه علامه طباطبائی در محل مسجد امام علی (ع) این دانشگاه، گفت: در روایت آمده است که در زمان حضرت موسی قحطی آمد. مردم به حضرت موسی گفتند که نماز باران بخواند و خداوند، ندا داد که در میان جمع یک گناه‌کار وجود دارد به او بگویید بیرون برود تا باران ببارد.


وی ادامه داد: گاهی اوقات یک نفر می‌تواند امتی را محروم کند، حتی بر عکس این هم ثابت شده است و یک نفر می‌تواند یک قوم را به فیض برساند. ضمن‌آنکه در جمع ما حتماً کسانی هستند که  با خدا کار دارند و مراعات آنها را بکنیم تا به واسطه آن‌ها مشمول رحمت شویم.


سرلک با اشاره به داستان حضرت موسی، بیان کرد: در داستان موسی باران بارید، بدون اینکه کسی بیرون برود. همه این کار را انجام دادند ولی حضرت موسی ایستاد و به خدا گفت که پروردگارا قرار بود کسی از جمع بیرون برود، اما چه شد که بدون بیرون رفتن کسی باران بارید؟ ندا آمد که آن فرد در بین جمع با ما آشتی کرد.




با دست تهی آمدن به اعتکاف عیب نیست بلکه با دست تهی از اعتکاف خارج شدن زشت است و انسان اگر راه طولانی پیش‌رو و دست‌های خالی‌اش را ببیند، صدایش به آه تبدل می‌شود.



وی حقیقت اعتکاف را رابطه با خدا معرفی و تصریح کرد: کل داستان اعتکاف این است که بگوییم خدایا من جایی برای آشتی با تو نگذاشته‌ام اما با پر رویی آمده‌ام.

این استاد حوزه افزود: امیدوارم که خدا به حق این 800 هزار نفری که به برکت انقلاب اسلامی ‌معتکف شده‌اند و خودشان را سه روز در بخش مراقبت‌های ویژه خدا بستری کرده‌اند، نگاهی به ما بکند.


این کارشناس امور دینی با اشاره به دلیل اصلی اعتکاف، خاطر نشان کرد: تمام مسئله اعتکاف این است که کسانی که در زندگی روزمره از شیطان شکست خورده‌اند، اکنون آمده‌اند مشکل خود را با خدا حل کنند.



وی افزود: اعتکاف قصه کسانی است که مقصدی را پیش‌روی خود دارند و درماندگی خود را در این مسیر می‌بینند و آمده‌اند که خودشان را به خدا عرضه کنند.


سرلک با بیان اینکه ماه رجب ماه توبه است، اظهار کرد: کسی می‌تواند توبه کند که ابتدا بفهمد، چقدر خسارت به خود زده است. کسی که این را نداند دلیلی هم نمی‌بیند که توبه کند. توبه مال کسی نیست که سرشار از غرور بلکه متعلق به کسی است که ار رابطه خود با خدا احساس رضایت می‌کند.


وی ادامه داد: با دست تهی آمدن به اعتکاف عیب نیست بلکه با دست تهی از اعتکاف خارج شدن زشت است و انسان اگر راه طولانی پیش‌رو و دست‌های خالی‌اش را ببیند، صدایش به آه تبدل می‌شود.


این کارشناس امور دینی در پایان با اشاره به شهادت حضرت زینب (س) گفت: اعتکاف ماه رجب رنگارنگ است و از یک طرف رنگ و بوی حضرت امیرالمؤمنین را دارد و از طرف دیگر نیز فردا شب رنگ و بوی حضرت زینب (س) را می‌گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار