۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ۱۰:۴۴
کد خبر: ۷۷۱۷۵
Didar bas moavenan vezarat kar (32)

گنجاندن آموزش‌های مهارتی و ارائه بیشتر مقالات علمی، پژوهشی و بین‌المللی از اهم برنامه‌های دانشگاه علامه طباطبائی در سال ۹۶ محسوب می‌شود.


به گزارش عطنا، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه‌های دانشگاه علامه طباطبائی در سال ۹۶ گفت: گسترش آموزش‌های مهارتی جزو برنامه‌های اصلی دانشگاه محسوب می‌شود.


وی ادامه داد: دانشگاه علامه طباطبائی نخستین دانشگاهی است که علاوه بر آموزش‌های رسمی، دوره‌هایی را تحت عنوان آموزش‌های مهارتی برای دانشجویان در نظر گرفته است تا بتوانند آمادگی لازم را برای ورود به بازار کار کسب کنند.


وی اظهار کرد: گنجاندن آموزش‌های مهارتی در برنامه‌های آموزشی دانشگاه علامه از سال ۹۵ آغاز شده که امید است در سال ۹۶ هر دانشجوی دانشگاه علامه بتواند یک دوره مهارتی را افزون بر دوره رسمی و آکادمیک خود بگذراند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه افزایش کیفیت آموزش، جذب اعضای هیئت علمی جدید و ارتقاء اساتید دانشگاه از برنامه‌های اساسی آموزشی دانشگاه محسوب می‌شود، گفت: ما در سال ۹۵ سه مقاله را به ازای هر عضو هیئت علمی ارائه کردیم که در صدد هستیم این رقم را به سه مقاله علمی، پژوهشی، بین‌المللی در سال ۹۶ برسانیم.


وی درآمد حاصل از جذب طرح‌های پژوهشی را در سال ۹۵ حدود ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: إن‌شاء‌الله این درآمد به حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان برسد. افزایش چشمگیر تعداد کتب چاپ شده و برگزاری پر رونق‌تر کرسی‌های نظریه پردازی از دیگر اهداف دانشگاه علامه طباطبائی در سال ۹۶ است.


سلیمی در خصوص فعالیت‌های عمرانی دانشگاه علامه طباطبائی در سال ۹۶ تاکید کرد: تاکنون حدود ۵۰ هزار متر مربع بنای جدید در دانشگاه علامه ساخته شده که ما در نظر داریم ۲ دانشکده جدید را در پردیس مرکزی در این سال بسازیم و علاوه بر ساخت این دانشکده‌ها پروژه دانشکده تربیت بدنی را به اتمام برسانیم.


وی تصریح کرد: ما در صدد ارتقای فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی و مطبوعات دانشجویی در سال ۹۶ هستیم به طوری که در این زمینه‌ها به رشد حداقلی ۲۰ درصد دست پیدا کنیم.


وی یادآور شد: در سال ۹۵ کار مرمت و نوسازی برخی از خوابگاه‌های دانشگاه را به سرانجام رساندیم به طوری که در زمره خوابگاه‌های درجه اول قرار گرفتند. امید است بتوانیم با تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های باقی‌مانده در تابستان ۹۶ بر تعداد خوابگاه‌های ممتاز دانشگاه بیافزاییم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار