۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ۰۸:۲۷
کد خبر: ۷۷۱۲۰
mojtaba sedighi

رئیس سازمان امور دانشجویان از رشد ۱۵ درصدی بودجه سنواتی این سازمان در سال جدید خبر داد.


به گزارش عطنا به نقل از وزارت علوم، مجتبی صدیقی گفت: با توجه به شرایطی که در سازمان امور دانشجویان وجود دارد در سال جدید تسهیلات ارائه شده به دانشجویان در حوزه وام‌ها و تعرفه‌های آن افزایش می‌یابد به نحوی که سطح بیشتری از پوشش وام‌ها را خواهیم داشت.


وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان امور دانشجویان در سال ۹۶ این است که رشد ارائه خدمات رفاهی دانشجویان ادامه داشته باشد.


رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: طی سه سال اخیر براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میزان وام‌های تخصیصی به دانشجویان و همچنین تعرفه‌های آن افزایش یافت و تلاش می‌کنیم میزان آن برای سال ۹۶ نیز مجددا افزایش یابد.


صدیقی عنوان کرد: در حوزه خوابگاهی نیز برای سال جدید تحول عظیمی در زمینه ساخت خوابگاه‌ها که عمدتا توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد به وجود می‌آید و تسهیلاتی را نیز توسط سازمان امور دانشجویان در حوزه بودجه و اعتبارات به بخش خصوصی پیش‌بینی می‌شود و ظرفیت‌های جدیدی در حوزه خوابگاهی اضافه خواهد شد.


وی افزود: امیدواریم بتوانیم در سال ۹۶ با مشارکت بخش خصوصی در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، کمبودها را جبران کنیم.


رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه منعی برای ساخت خوابگاه از محل اعتبارات دولتی نداریم و این امکان وجود دارد که از آن بخش نیز استفاده کنیم.


صدیقی تاکید کرد: بیشتر تلاش ما بر این است تا مشارکت غیردولتی را در خوابگاه‌ها داشته باشیم، بنابراین در سال ۹۶ با اعتباراتی که پیش بینی شده و همچنین مشارکت بخش خصوصی بتوانیم کمبودها را جبران کنیم.


وی اضافه کرد: طبق برنامه ششم توسعه ۷۵ هزار ظرفیت خوابگاه‌ مجردی باید در دانشگاه‌ها اضافه شود.


رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: در سال ۹۶ دانشگاه‌هایی که بر اساس رتبه‌بندی‌های انجام شده از نظر غذا، رستوران‌ها و همچنین آشپزخانه در شرایط مطلوبی قرار ندارند ساماندهی خواهند شد و رتبه‌های پایین ارتقا خواهند یافت.


صدیقی از افزایش ۱۵ درصدی بودجه سنواتی سازمان امور دانشجویان در سال ۹۶ خبر داد و گفت: برای سال جدید رشد سنواتی در این سازمان اتفاق افتاد که این رشد همان قانون بودجه است، اگر چه رقم آن ۱۵ درصد است اما سعی می‌کنیم نیازها و بودجه‌های خود را از راه‌های دیگری نظیر بازگرداندن وام‌های معوقه به صندوق رفاه دانشجویان تامین کنیم.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با سازوکارهای به کار گرفته شده حدود ۵۰ درصد از معوقات صندوق رفاه دانشجویان از دانشگاه‌ها دریافت شده است و ۵۰ درصد باقی‌مانده نیز در سال جدید بازپس گرفته می‌شود.


رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: بنابراین با این شرایط تسهیلات ارائه‌ شده توسط صندوق رفاه دانشجویان در حوزه افزایش وام‌ها و تعرفه‌های آن فراهم می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار