۰۷ اسفند ۱۳۹۵ ۱۶:۵۶
کد خبر: ۷۱۶۵۳
Almasi

جشنوارۀ انتخاب دانشجوی نمونه دانشگاه علامه طباطبائی 16 اسفندماه برگزار می‌شود و از دانشجویان برتر، شایستۀ تقدیر و تلاشگر این دانشگاه تقدیر به عمل می‌آید.


حجت‌الله الماسی، دبیر جشنوارۀ دانشجوی نمونۀ دانشگاه علامه طباطبائی در مصاحبه با عطنا در این‌باره گفت: جشنواره دانشجوی نمونه، روز 16 اسفند از ساعت 9 الی 14 برگزار خواهد شد و از 43 دانشجو تقدیر می‌شود که 3 نفر از این‌ افراد به مرحلۀ کشوری راه پیدا کرده‌اند.


وی افزود: همچنین در این بین، 20 نفر  شایستۀ تقدیر و 20 نفر به عنوان تلاشگر شناخته‌ ‌شده‌اند که مورد تقدیر قرار می‌گیرند.



نحوۀ داوری و کمیته‌های این جشنواره


 الماسی با بیان اینکه فرآیند جشنوارۀ دانشجوی نمونه از یکم آبان شروع شده و تا 20 همان‌ماه برای ثبت نام مهلت داشت، گفت: در این مدت، تعداد 190 نفر از دانشجویانی که احساس کردند شرایط کسب عنوان دانشجوی نمونه را دارند ثبت نام کردند که مدارک تعدادی به صورت کامل و بعضی دیگر به صورت ناقص بود.


دبیر جشنوارۀ دانشجوی نمونۀ دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه این دانشگاه تعداد هفت نفر سهمیه برای معرفی به مرحلۀ کشوری این جشنواره دارد، اظهار کرد: این هفت نفر باید تمام شرایط اعلام شده را در همۀ حوزه‌هایی که داوری شده دارا باشند.


وی ادامه داد: داوری‌ها در چهار حوزۀ آموزشی، پژوهشی، فرهنگی وشوئنات دانشجویی انجام شده است، مثلاً در بخش پژوهشی 14 شاخص وجود دارد که باید دانشجوی منتخب دارای حدأقل امتیاز در هرکدام از این شاخص‌ها باشد.


وی در مثال دیگری جزئیات داوری را چنین مطرح کرد: در بخش فرهنگی و آموزشی نیز همینطور است، به عنوان مثال، در بخش آموزشی همان معدل و امثال آن، از ویژگی‌های این بخش است.


الماسی خاطرنشان کرد: در مجموع حدود 30 شاخص در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و شئونات دانشجویی بود که در هر کدام از این چهار حوزه، کمیتۀ داوری جداگانه تشکیل شد و مدارک در بخش آموزشی به معاونت آموزشی، در بخش پژوهشی به معاونت پژوهشی و در بخش فرهنگی به معاونت فرهنگی تحویل داده شد که هرکدام از این‌ها اجزایی داشتند و بعضی از استادان نیز عضو این جلسه بودند.


دبیر جشنوارۀ دانشجوی نمونه دانشگاه علامه طباطبائی در توضیح مراحل داوری هم تصریح کرد: در مرحلۀ اول، داوران مدارک آموزشی را از سامانه دریافت کردند و در مرحلۀ دوم، صحت مدارک را بررسی کردیم، یعنی با اصل مدرک تطبیق دادیم.



3 نفر منتخب کمیتۀ داوری از مقطع دکتری



او با تشریح اینکه هر دانشجو برای حضور در مرحلۀ کشوری باید در همه سطوح حداقل امتیاز را کسب کند، گفت: از آن جایی که  فقط 3 نفر به حداقل امتیاز رسیدند، همین افراد را به مرحلۀ کشوری معرفی کردیم که هر 3 نفر در مقطع دکتری هستند.


الماسی خاطرنشان کرد: 20 نفر دیگر نیز به عنوان شایستۀ تقدیر در مرحلۀ درون دانشگاهی انتخاب شدند که این 20 نفر دارای آثار و مدارک خوبی در حوزۀ آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بودند، ولی هرکدام دریکی نقص داشتند، یعنی در یک بخش دارای امتیاز کافی نبودند و نتوانستند به جمع هفت نفر راه پیدا کنند.


وی افزود: این افراد شرایط نمونه شدن از نظر ما را داشتند و به عنوان شایستۀ تقدیر از ایشان تقدیر به عمل می‌آید. همچنین 20 نفر هم تلاشگر انتخاب کردیم که این افراد، حدأقل در یکی از زمینه‌ها دارای کف امتیازات بودند، یعنی برخلاف 20 نفر شایستۀ تقدیر که در همۀ زمینه‌ها جز یکی به امتیاز حدأقلی نرسیدند این 20 تلاشگر حدأقل در یک زمینۀ به آن حدأقل رسیدند.



16 اسفند روز برگزاری جشنواره


الماسی با اعلام 16 اسفندماه به عنوان روز برگزاری این همایش اظهار کرد: جشنوارۀ دانشجوی نمونه در این روز و در ساعت 9 الی 14 برگزار خواهد شد و از 43 نفر تقدیر می‌شود. ضمناً از همۀ شرکت کنندگان در جشنواره یعنی از 150 نفر دیگری که فقط شرکت کردند، نیز تقدیر به عمل می‌آید و همه این دوستان برای این جشنواره در 16 اسفندماه دعوت هستند. همچنین از خانوادۀ دانشجویان شایستۀ تقدیر و تلاشگر هم دعوت شده تا در این مراسم شرکت کنند و از ایشان پذیرایی می‌شود.


الماسی در پاسخ به سوال خبرنگار عطنا مبنی بر اینکه اطلاع‌رسانی این جشنوارۀ چطور بود، بیان کرد: ما از سال‌های قبل بهتر اطلاع‌رسانی کردیم، شاهد حرف من این است که در سال گذشته 70 نفر ثبت‌نام کردند ولی امسال حدود 190 نفر به ما مراجعه کردند.


وی اضافه کرد: ما از طریق پوستر و بنر در دانشکده‌ها و ارسال پیامک به کلیۀ دانشجویان از آنان دعوت کردیم، یعنی پیامکی تنظیم کردیم و از طریق روابط عمومی به همۀ دانشجویان ارسال کردیم و حتی اطلاعیۀ ثبت‌نام در این جشنواره به مدت بیش از دو ماه در سرصفحۀ سایت دانشگاه بود. همچنین یک نامه به همهّ رؤسای دانشکده‌ها با امضای رئیس دانشگاه ارسال کردیم که آن‌ها با مدیران گروه‌های آموزشی مطرح کنند تا دانشجویان سطح بالای خود را معرفی نمایند، بنابراین ما از طریق فضای مجازی، بنرها، پوسترها و مکاتبه با مدیران گروه‌ها برای ثبت نام تبلیغ کردیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار