۰۱ اسفند ۱۳۹۵ ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۰۸۰۵
gerdehamaee dore hami akhbar

دو استاد دانشگاه واشنگتن برای تشخیص اخبار و رویدادهای علمی با اخبار نادرست یک واحد درسی در این دانشگاه ایجاد کرده اند.


 به گزارش عطنا به نقل از مهر، با گسترش اطلاع رسانی و سرعت آن تشخیص اخبار صحیح و نادرست کار مشکلی شده است. دراین میان بسیاری از افراد نمی توانند اخبار نادرست و واقعیت‌های علمی تحریف شده را از هم تمیز دهند. درهمین راستا دو استاد دانشگاه واشنگتن واحد درسی جدید «شناسایی چرت و پرت در عصر داده‌های کلان» را در این دانشگاه ایجاد کرده اند.


ماه گذشته پس از افتتاح این واحد درسی آدرس وب سایت این واحد درسی http://callingbullshit.org/syllabus.html به سرعت در تمام فضای مجازی منتشر شد.


کارل برگستورم استاد زیست شناسی که در ایجاد این واحد درسی شرکت داشته، می‌گوید: ما یک شبه محبوب شدیم. فردای روز تاسیس سایت ما ۲۰ هزار بازدید کننده داشت و هزاران نامه برای ما ارسال شد.


درحال حاضر این واحد درسی با حضور ۱۶۰ دانشجو برگزار می‌شود و به گفته برگستورم هدف از تشکیل این کلاس ایجاد فضایی برای بحث و گفتگو درباره رویدادهای مختلف است.


او می‌گوید: می‌خواهم در این واحد درسی نشان بدهم چگونه می‌توان برای گمراه کردن مردم اطلاعات علمی را دستکاری کرد و جالب آنکه مواد درسی تدریس شده در این واحد به طور رایگان در وب سایت آن قرار دارد.


منبع: بیزینس اینسایدر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار