۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۹۶۱
معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه تعداد زیادی از مدیران وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از ایثارگران هستند، گفت: ما در عمل و رفتار باید قدردان ایثارگران جامعه باشیم و فرهنگ ایثارگری را ترویج کنیم.

به گزارش عطنا، سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در نشست مشترک معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و ایثارگران این وزارت که به مناسبت بیستم اسفندماه روز ملی راهیان نور و در آستانه روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، گفت: ایثارگری یک نماد افتخار آمیز است و همه ما اعم از ایثارگران و سایر اقشار دیگر جامعه باید در حفظ این نماد بکوشیم زیرا این نماد موجب همدلی و همبستگی در جامعه شده است.

وی افزود: در راستای استمرار فرهنگ ارزشمند ایثارگری در جامعه، برگزاری مراسم نمادین برای تجلیل از خدمات و فداکاری‌های ایثارگران امر مثبتی است که باید در ایام مختلف سال به ویژه ایام دفاع مقدس، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز شهدا و روز ملی راهیان نور به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

هاشمی تاکید کرد: برای تقویت فرهنگ ایثارگری باید ایثارگران عزتمند در جایگاه‌های مختلف شغلی و مدیریتی که هستند فعالیت برجسته و جهادی داشته باشند.

وی گفت: وزارت علوم در سال اخیر تلاش داشته است تا گام‌های قوی‌تری برای ترویج فرهنگ و ایثار شهادت بردارد که از جمله اقدامات انجام شده، برگزاری کنگره شهدای دانشجو در تمامی استان‌های کشور و کنگره ملی شهدای دانشجو در دانشگاه تهران بود.

وی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اینکه تعداد زیادی از مدیران وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از ایثارگران هستند ابراز امیدواری کرد که همه ما در عمل و رفتار بتوانیم قدردان ایثارگران جامعه باشیم و فرهنگ ایثارگری را ترویج کنیم.

گفتنی است 95 نفر از کارکنان ستادی وزارت علوم ایثارگر هستند که در این نشست تعدادی از آنها دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص مسائل آموزش عالی و ارتقای جایگاه علمی ایران اسلامی بیان کردند.

منبع: روابط‌عمومی وزارت علوم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار