۲۷ دی ۱۳۹۵ ۰۹:۰۰
کد خبر: ۶۵۰۹۴
kelas dars kharj daneshju

نماینده وزارت علوم اتریش از اختصاص بودجه به پروژه‌های اقتصادمحور در این کشور خبر داد و گفت: ۸۰ درصد دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، استفان ذوتی مدیرکل آژانس همکاری‌های علمی و آموزشی اتریش صبح امروز در کنفرانس توسعه همکاری‌های علمی آتی ایران و اتریش که در دانشگاه خوارزمی در حال برگزاری است، گفت: اولین جلسه هیئت اتریشی روز گذشته با معاونان وزیر علوم برگزار شد. درک مشترکی بین ایران و اتریش وجود دارد. سند همکاری علمی، آموزشی ایران و اتریش امضا شد و ما در صدد هستیم این همکاری‌ها را توسعه دهیم. در گام اول با چهار دانشگاه برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک خواهیم داشت.


وی ادامه داد: بیشتر علاقمند هستیم در زمینه پتروشیمی با دانشگاه‌های ایرانی همکاری داشته باشیم و این افتخار بزرگی است برای ما که با کشور ایران همکاری علمی داریم و مشتاق گسترش این همکاری‌ها هستیم.


در ادامه، خانم مارگریت وگویج نماینده وزارت علوم اتریش گفت: ما به دنبال همکاری مشترک و گسترش استعدادها هستیم و ۱۳ تفاهم نامه تاکنون امضا کرده‌ایم و این می‌تواند برای مراکز تحقیقاتی و علمی هر دو کشور مفید باشد. وزارت اقتصاد ما در اتریش برای پروژه‌های تحقیقاتی اقتصاد محور بودجه اختصاص می‌دهد. وزارت علوم ما نیز بودجه‌ای را برای تحقیقات علمی در نظر گرفته است.


نماینده وزارت علوم اتریش افزود: ما در اتریش ۲۲ دانشگاه دولتی و ۱۲ دانشگاه خصوصی داریم و دانشجویان بین المللی ما در حال افزایش هستند. یک چهارم دانشجویان ما خارجی هستند که بیشتر از کشورهای آلمان و ایتالیا جذب دانشگاه‌های ما می‌شوند. دانشجویان ما ۸۰ درصد در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند که ۱۴ درصد آنها در علوم کاربردی تحصیل می‌کنند.


وی ادامه داد: کشور اتریش از جمله کشورهایی است که در زمینه‌های نوآوری‌های علوم پیشرفت‌های خوبی داشته است و مشتاق همکاری علمی با کشور ایران هستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار