۲۴ آبان ۱۳۹۵ ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۵۹۵۰
hesam-arian

سمفونی نینوا توسط کانون موسیقی دانشگاه علامه طباطبائی برای دومین بار در سالن شهید عضدی دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجه دانشگاه علامه طباطبائی اجرا شد.


به گزارش عطنا، این سمفونی که برای ایام محرم و صفر تدارک دیده شده است با استقبال دانشجویان مواجه شد.


حسام آرین دبیر کانون موسیقی، خواننده و آهنگساز این اثر در مصاحبه با خبرنگار عطنا گفت: از دو سال پیش دغدغه فکری خلق اثری در من وجود داشت که بتواند روز عاشورا را متفاوت روایت کند. خوشبختانه در کشور ما شرایط و بستر برای این موضوع فراهم است اما همه آن‌ها به یک صورت است و مدل‌های متفاوتی وجود ندارد. این مدل‌ها چارچو‌ب‌بندی شده است.


آرین اضافه کرد: به همین دلیل من علاقمند بودم با نگاه متفاوتی به این واقعه بپردازم و اثری خلق کنم که واقعا نوآوری داشته باشد.


او درباره ایده خلق اثر گفت: ایده شروع این کار به قبل از ماه محرم بر می‌گردد. پیشنهادهایی از سوی مسئولان معاونت فرهنگی ما را به این امر تشویق کرد. من همواره سعی دارم تا محتوا و موسیقی کارهایم متعلق به خودم باشد. اما از آن جایی در این حوزه تجربه نداشتم و با توجه به حساسیت موضوع؛ من مقتل بهلول را انتخاب کردم که به صورت شعر بود. خوشبختانه با یاری خدا موسیقی این کار خیلی زود ساخته شد و به مرحله اجرا رسید.


آرین نوازنده‌ها را منتخبی از نوازنده‌های گروه موسیقی دانشگاه علامه دانست و خاطرنشان کرد: دو نقش مهم این کار خواننده و راوی بودند. راوی باید یک شخص بسیار کاربلد می‌بود که در نهایت علیرضا اسفندیاری، دبیر سابق کانون گویندگی این کار را عهده دار شد و خوشبختانه با حضور ایشان عیار کار ما بالاتر رفت.


 او همچنین دلیل اصلی استقبال بی نظیر دانشجویان از سمفونی نی‌نوا را نوآوری آن عنوان کرد و گفت: خلاقیت در بیان مسائل این چنینی باعث جذب مخاطب می شود. باید بدون اغراق و شاخ و برگ دادن های اضافه به موضوع حقیقت را شرح داد. اجرای دوم حرفه‌ای‌تر از اجرای اول ما بود که خوشبختانه با استقبال دانشجویان روبرو شد و این برای من راضی کننده است. 


دبیر کانون موسیقی تاکید کرد: اجرای سمفونی نی‌نوا در دانشگاه یک شروع است و من مطمئنم سمفونی نی‌نوا در عرصه کشوری به اجرا در خواهد آمد.


حسام آرین در پایان خواستار حمایت مسئولان شد و گفت: از مسئولان تقاضا دارم تا زمینه را برای اجرای ما در بیرون از دانشگاه فراهم کنند تا بتوانیم به صورت عام‌تر سمفونی نی‌نوا را اجرا کنیم که این امر قطعا باعث اعتبار بیشتر دانشگاه علامه خواهد شد.


اوافزود: ما در اوایل بهمن ماه اپرای «پیمانه عشق» را خواهیم داشت که قطعا بهترین اثر کانون موسیقی تا به حال خواهد بود. امیدوارم که مسئولان دانشگاه با حمایت‌هایشان همانند گذشته باعث دلگرمی ما باشند.


photo_2016-11-11_14-54-01


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار