۱۹ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۵۴۰۶
salimi bajestani (4)

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه زمان ارسال آثار به جشنواره دانشجوی نمونه این دانشگاه تمدید نمی‌شود، اظهار کرد: دانشجویان فقط تا 20 آبان‌ماه فرصت شرکت در این جشنواره را دارند.


دکتر حسین سلیمی‌بجستانی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار عطنا، هدف برگزاری این مناسک را توجه به استعدادها و توانایی‌های دانشجویان عنوان کرد و افزود: همه افراد سعی می‌کنند تلاش‌هایی که در ابعاد مختلف دارند به چشم بیاید.


وی با بیان اینکه اگر برگزاری چنین جشنواره‌هایی نباشد، فضای دانشجویی بی‌روح و یکنواخت است، گفت: برخی از دانشجویان برای اینکه بتوانند در مقاطع بالاتر تحصیلی حضور پیدا کنند و یا بعدها عضو هئیت علمی دانشگاه شوند در جشنواره دانشجوی نمونه شرکت می‌کنند.


سلیمی‌بجستانی تصریح کرد: دانشجویان برجسته در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی در جشنواره نمونه شرکت می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه تاکنون 25 دوره جشنواره دانشجوی نمونه در سطح دانشگاه و کشور برگزار شده است، گفت: سال گذشته مراسم تجلیل از 17 دانشجوی نمونه کشور با حضور وزرای علوم و بهداشت و معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد که یکی از این دانشجویان مهسا قربانی دانشجوی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی بود.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه در سال گذشته شیوه ثبت‌نام و ارسال آثار در جشنواره دانشجوی نمونه در دانشگاه تغییر کرده، اذعان کرد: دانشجویان متقاضی به جای ارسال آثار به صورت حضوری مدارک را روی سایت مشخص بارگذاری می‌کنند.


وی افزود: در این دوره با عنایت رئیس دانشگاه نامه‌ای از معاونت آموزشی برای گروه‌های مختلف آموزشی دانشگاه ارسال شده که بر اساس آن دانشجویان نمونه و متقاضی به شرکت در این جشنواره ترغیب و تشویق می‌شوند.


سلیمی‌بجستانی با بیان اینکه تبلیغات خوبی در سطح دانشگاه و در هر دانشکده برای حضور دانشجویان در جشنواره دانشجوی نمونه انجام شده است، خاطرنشان کرد: این جشنواره دارای سه بخش اساسی در زمینه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی است.


وی افزود: دانشجویانی که دارای سوابق فعالیت فرهنگی در تشکل‌های دانشجویی، کانون‌ها و انجمن‌های علمی بوده و دارای گواهی معتبر در کارهای هنری هستند می‌توانند در بخش فرهنگی شرکت کنند.


سلیمی بجستانی گفت: دانشجویانی که دارای سوابق علمی چون نگارش مقاله، ترجمه و یا انتشار کتاب هستند و یا سوابق آموزشی درخشان همچون کسب معدل بالا، شرکت در جشنواره‌ها و المپیادها هستند، می‌توانند در این جشنواره حضور یابند.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه در ابتدا با برگزاری جشنواره دانشجوی نمونه در سطح دانشگاه از دانشجویان برتر هر دانشکده تقدیر می‌شود، گفت: پس از مرحله دانشگاهی، دانشجوی برتر برای مرحله کشوری به وزارت علوم معرفی خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه دانشجویان می‌توانند جشنواره دانشجوی نمونه را سکوی پرتابی برای رفتن به مقاطع تحصیلی بالاتر و یا غنی کردن رزومه علمی خود ببینند، اظهار کرد: تنها دانشجویانی که شایستگی کافی داشته باشند در این جشنواره حائز رتبه می‌شوند چراکه تمام مدارک و اسناد به دقت و در چند مرحله بررسی و امتیاز بندی می‌شوند.


سلیمی‌بجستانی افزود: آثار جشنواره دانشجوی نمونه معمولاً در چهار کمیته که مسئولیت آن بر عهده معاونان هر بخش دانشگاه است، مورد بررسی قرار می‌گیرد. مثلاً معاون فرهنگی به همراه کارشناسان این معاونت، آثار دانشجو در بخش فرهنگی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.


وی به دانشجویان دانشگاه توصیه کرد که جشنواره دانشجوی نمونه را جدی گرفته و تنور این عرصه را به نوعی داغ کنند.


سلیمی‌بجستانی یادآور شد: استادان دانشگاه و مدیران گروه‌های آموزشی در زمینه ترغیب دانشجویان به شرکت در جشنواره دانشجوی نمونه مؤثر هستند و می توانند با تشجیع و بالا بردن جسارت و شجاعت در آنها زمینه را برای حضور اکثریت دانشجویان فراهم کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار