۱۸ آبان ۱۳۹۵ ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۵۳۶۲
14

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در اختتامیه نشست دبیران تئاتر در دانشگاه علامه طباطبائی گفت: هدف اصلی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان اجتماع پذیری، فرهنگ‌پذیری، مهارت‌پذیری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشجویان در قبال جامعه است.


به گزارش عطنا، فضل‌الله ایرجی کجوری در این همایش که روز یکشنبه در سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجه این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: اهداف ما در حمایت از کانون‌ها و انجمن‌های علمی‌ مد نظر ما بوده و هست و تنها در صورت دستیابی به آن‌ها موفق خواهیم بود.


ایرجی کجوری  ادامه داد: ما هیچ‌گونه رویکرد مالی به این فعالیت‌ها نداریم. البته اگر دانشجویان پیش از این فعالیت‌ها به کارآفرینی بپردازند موفقیت تلقی ‌می‌شود، اما این، به آن مفهوم نیست که ما هم متناظر با آن برای خودمان درآمدی متصور شویم.


ایرجی تاکید کرد: ما پشتیبانی، نظارت، حمایت و ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی را در حوزه‌های کلان آموزش عالی وظیفه خود ‌می‌دانیم. در موارد جزئی هم نهاد‌های مرتبط این فعالیت‌ها را پیگیری ‌می‌کنند. بنابراین انتظار ‌می‌رود که ما بی‌طرفانه در بسیاری از این فعالیت‌ها حضور پیدا کنیم و آن‌ها را حمایت کنیم و تفاوتی بین فعالیت‌های مختلف نگذاریم و سعی کنیم به این موضوع پایبند باشیم که این دیدگاه را ترویج کنیم که البته همینطور هم هست.


وی همچنین گفت: فعالیت‌های فرهنگی فعالیت‌های متنوعی هستند. هرکس ‌می‌تواند متناسب با علاقه و توانمندی خود حوزه خاصی را انتخاب کند و به آن بپردازد. به عنوان مثال تعدادی از دانشجویان به تشکل‌ها ‌می‌پیوندند؛ برخی در انجمن‌های علمی ‌به فعالیت علمی‌‌ می‌پردازند و گروهی در نشریات فعالیت ‌می‌کنند. ولی متاسفانه در طی این سال‌ها فعالیت‌های کانون‌ها تضعیف شده است که تا حدی به بی توجهی به این حوزه بر‌می‌گردد.



هدف از تاسیس شورای سیاست‌گذاری تئاتر دانشگاهی


iraji-kajoori


مدرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: ما سعی ‌می‌کنیم که این ضعف‌ها و بی‌توجهی‌ها به تدریج کاهش و اوضاع بهبود یابد. بنابراین ما در کنار نشستی که برگزار شد در جشنواره‌های دیگر مثل حشنواره رویش بر این فعالیت‌ها نظارت داریم. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که بعضی از حوزه‌های فعالیت‌ها با مجموعه‌ای از سایر حوزه‌ها در ارتباط هستند.


وی درباره فلسفه تاسیس شورای سیاست‌گذاری تئاتر دانشگاه عنوان کرد: حوزه تئاتر از چنین سرشتی برخوردار است. بنابراین طبیعی است که وزن برنامه‌های تئاتری نسبت به وزن برخی فعالیت‌ها افزون‌تر باشد چراکه حوزه‌های بیشتری را شامل ‌می‌شود. به همین جهت ما شورایی برای سیاست‌گذاری تئاتر دانشگاهی تاسیس کردیم. در این شورا نمایندگان و استادان حوزه‌های مختلف تئاتر که استادان دانشگاه‌های تهران هستند حضور دارند که مشی ما را در حوزه تئاتر دانشگاهی مشخص ‌می‌کنند.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: هدف اصلی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان اجتماع پذیری، فرهنگ‌پذیری، مهارت‌پذیری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشجویان در قبال جامعه است.


ایرجی درباره جشنواره تئاتر دانشجویی خاطرنشان کرد: جشنواره با ترکیب نمایندگان فرهنگی دانشگاه‌ها و نمایندگان دبیران جشنواره‌های مختلف که تجربیاتی اندوخته‌اند برگزار ‌می‌شود و کارشناسان ما هم نظارت جشنواره بیستم را بر عهده خواهند گرفت.


وی در پایان افزود: این جشنواره براساس تصمیمات گرفته شده در شورای سیاست‌گذاری کمی‌ متفاوت‌تر از قبل خواهد بود. ما سعی کردیم که از نظر کمی ‌به افزایش فعالیت‌ها بپردازیم و از نظر کیفی تلاش داریم تا مشوق گروه‌های تئاتری دانشگاه‌های مختلف باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار