۱۷ آبان ۱۳۹۵ ۰۸:۳۲
کد خبر: ۵۴۹۷۶
neshaste-seda-v-sima-7

پیشنهاد تشکیل شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم و رادیو در اداره کل کانون‌های‌ فرهنگی و هنری وزارت علوم در جلسه مشترک معاونان فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه صداوسیما مطرح شد.


به گزارش عطنا، جلسه مشترکی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صداوسیما دکتر محسن شاکری نژاد، دبیران اجرایی جشنواره فیلم و رادیو دانشگاه صداوسیما و دبیر کانون فیلم و عکس دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


در ابتدای جلسه، سعید محمدی، مدیر اجرایی جشنواره فیلم و رادیو دانشگاه صداوسیما به شرح تاریخچه 14 ساله این جشنواره و موضوعات آن پرداخت. در ادامه، او از روند اجرای جشنواره در چند ماه اخیر و نحوه‌ تبلیغات وسیع این جشنواره در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی صحبت نمود.


وی بیان کرد: دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های داخلی و همچنین خارجی در این جشنواره شرکت کرده‌اند و در جشنواره‌ امسال حدود 900 اثر به دبیرخانه رسیده است.


در ادامه، محسن شاکری زاده، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صداوسیما هم اظهار داشت: دانشگاه صداوسیما تمایل به همکاری با دانشگاه علامه طباطبائی را دارد و این جشنواره ‌می‌تواند بعد دیگری نیز داشته باشد که آن «عکس» است.


در این ابراز تمایل جهت همکاری، از کانون فیلم و عکس و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی درخواست شد تا در صورت توافق دو دانشگاه، مسئولیت بخش عکس جشنواره را بر عهده گیرد و این بخش نیز به پیکره‌ جشنواره اضافه شود.


محمد نظری، دبیر کانون فیلم و عکس دانشگاه علامه طباطبائی، ضمن بیان این نکته که این کانون از ماه‌های گذشته درصدد برگزاری جشنواره ملی عکس دانشجویی بوده است، همکاری با دانشگاه صداوسیما را به فال نیک گرفته و برگزاری چنین جشنواره‌هایی را فرصتی جهت شکوفایی استعداد هنری دانشجویان دانست.


پس از توضیحات نمایندگان دانشگاه صداوسیما، حسن ملکی، معاون فرهنگی‌واجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، ضمن تشکر از درخواست همکاری در این جشنواره، آمادگی دانشگاه علامه طباطبائی را اعلام کرد و اظهار کرد: همواره وجود دانشجویان در اجرای برنامه‌های معاونت فرهنگی با موفقیت همراه بوده و دانشجو توانسته خیال ما را از اعتمادی که به وی داریم راحت سازد.


ملکی ادامه داد: در خصوص جشنواره ملی عکس نیز با دبیر کانون فیلم و عکس، صحبت شده بود و مخالفتی نبود. اکنون نیز برعهده‌گیری بخش عکس این جشنواره را مطلوب دانسته و این دانشگاه با در اختیار گرفتن فرصت چند ماهه جهت دریافت آثار عکس، روند اجرایی خود را آغاز‌ خواهد کرد.


ملکی در پایان، پیشنهاد تشکیل شورای سیاست‌گذاری این جشنواره در اداره کل کانون‌های‌ فرهنگی و هنری وزارت علوم را مطرح نموده و خواهان برگزاری جلسات متعدد با عوامل اجرایی هر دو دانشگاه و‌  همچنین با مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار