۰۵ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۴۹
کد خبر: ۵۱۷۸

به مناسبت 4 اسفندماه، سالگرد تاسیس شفقنا از چهره ها و کارشناسانی که در مدت 3 سال گذشته یار شفقنا بودند و از ارائه نظرات و دیدگاه های کارشناسانه خود دریغ نکردند، درباره این رسانه، نقاط قوت و ضعف و کم و کیف فعالیت شفقنا پرسیده شد.


اسماعیل قدیمی، مدرس ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی گفت: پایگاه خبری شفقنا موضوعات بسیار جدیدی را مطرح می‌کند و به دنبال برقراری پیوند میان حوزه و دانشگاه است.


او ادامه داد: شفقنا همچنین سعی بر این دارد که موضوعاتی را از حوزه‌ی داخلی کشور به جهان اسلام گسترش دهد و بسیاری از مطالب آن انتقادی است که ویژگی بسیار مثبتی است.


این مدرس ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی عدم سانسور و شفاف‌سازی در شفقنا را یک ویژگی بسیار مهم دانست و افزود: مطالب شفقنا به گونه‌ایست که هیچ گونه سانسوری در صحبت‌های مصاحبه‌شوندگان صورت نمی‌گیرد که این امر بسیار مهم است و باعث اعتمادسازی میان مخاطبان و جذب بیشتر آنان می‌شود.


او تنوع موضوعی و طرح دغدغه‌های جهان اسلام را نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت پایگاه خبری شفقنا دانست و خواستار توجه بیشتر این رسانه به موضوعات آگاهی‌بخشی و گسترش فرهنگ نقد در جامعه شد.


قدیمی با ابراز تاسف از عدم توجه بسیاری از رسانه‌ها به تحلیل و تفسیر رویدادها و توجه صرف به جنبه‌ی خبری مسایل درخواست کرد که شفقنا، به چهار کارکرد رسانه و جنبه‌های آموزشی، تحقیقی، تحلیلی و تفسیری مسایل بیشتر توجه کند.


او با پیشنهاد به توجه بیشتر به جنبه‌های فنی مسایل در شفقنا گفت: در این پایگاه خبری باید سازوکاری برای ارتباط تعاملی اندیشیده شود و در این مسیر پیشتاز باشد چرا که بسیاری از رسانه‌ها متاسفانه به نظر مخاطبان و بازخورد مطالب در جامعه توجه نمی‌کنند. در صورتی که توجه به نظر آنها می‌تواند باعث تشویق و جذب مخاطبان بیشتر به این عرصه شود که شفقنا می‌تواند در این مسیر پیشگام باشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار