۰۳ شهريور ۱۳۹۵ ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۸۰۳۴

abdolhosein Fereydun


مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارت وزارت علوم گفت: دانشگاه پیام نور در شفاف سازی برخی از مسائل که در کشور رخ می‌دهد، می‌تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، عبدالحسین فریدون امروز با گرامی‌داشت هفته دولت گفت: با توجه به مسئولیت خطیر آموزش عالی که توسعه علمی به ویژه توسعه نیروهای انسانی مورد نیاز کشور است، دانشگاه‌ها برای رسالتی که در این زمینه دارند، باید تلاش کنند و دانشگاه پیام نور نیز یکی از دانشگاه‌هایی است که نقش اساسی در این زمینه دارد.


وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های وزیر علوم و دولت ارتقای کیفیت آموزش عالی است، ما به اندازه کافی رشد کمی داشته‌ایم و در حال حاضر بیش از ۴.۵ میلیون دانشجو و بیش از ۷۰ هزار هیات علمی داریم، بنابراین باید تلاش کنیم کیفیت آموزش عالی را ارتقا دهیم.


مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در ادامه به دانشگاه کارآفرین اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور در توسعه و ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین با توجه به گستردگی که در سطح کشور دارد، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.


وی ادامه داد: ما نیاز داریم که دانشگاه‌های ما در رفع نیاز مشکلات ملی و منطقه‌ای کشورشان نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند و دانشگاه پیام نور نیز می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.


فریدون در ادامه به بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بعد از برجام فرصت بسیار خوبی در زمینه بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها ایجاد شده است و دانشگاه پیام نور با توجه به شعباتی که در خارج از کشور دارد، می‌تواند به خوبی از این فرصت استفاده کند.


وی ادامه داد: تمام دانشگاه‌ها در توسعه زبان فارسی و جذب دانشجوی خارجی باید تمرکز کنند و دانشگاه پیام نور با ویژگی‌هایی که دارد و با توجه به پتانسیلی که دارد، می‌تواند در این زمینه بسیار خوب و فعال عمل کند.


فریدون خاطرنشان کرد: با توجه به روش ارزان و تکنولوژی جدیدی که در آموزش دانشگاه پیام نور به کار گرفته می‌شود، همه می‌توانند از آموزش دانشگاه پیام نور استفاده کنند و ما نباید در این دانشگاه افت دانشجو داشته باشیم، بلکه باید تعداد دانشجویان این دانشگاه افزایش یابند.


وی در ادامه به نقش دانشگاه پیام نور در فرهنگسازی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با توجه به شعباتی که در سراسر کشور دارد، در زمینه فرهنگسازی مسائل می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. همچنین در شفاف‌سازی برخی از مسائل که ایجاد می‌شود، این دانشگاه می‌تواند تاثیرگذار باشد و نقش ارزنده‌ای داشته باشد.


مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم ادامه داد: دانشگاه پیام نور با برگزار کردن کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند در پیاده‌سازی ایده‌های مختلف بسیار موثر عمل کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار