۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۶۲۳۳


bagher larijani


معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ماموریت های کشوری دانشگاه‌های علوم پزشکی از تدوین برنامه آموزش نیروی انسانی در حوزه سرطان و آموزشهای مرتبط با حوادث ترافیکی و سلامت خبر داد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، دکتر باقر لاریجانی امروز چهارشنبه ۲۰ مرداد در نشست «دانشگاه و ماموریت گرایی» در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به تفاهم نامه های آمایشی و واسپاری ماموریت به دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: به زودی سند آموزش نیروی انسانی در حوزه سرطان در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی نهایی خواهد شد.


وی افزود: این برنامه در راستای اجرای برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ماموریت توسعه دانش علوم مرتبط با سرطان طی تفاهم نامه ای به منطقه یک آمایشی واسپاری شده و اقداماتی در دبیرخانه این کلان منطقه در راستای این ماموریت و در سطح ملی صورت گرفته است.


لاریجانی یادآور شد: بحث سرطان از جمله مباحثی است که به طور جدی در سطح جهان مطرح است و یکی از دغدغه‌های اصلی نظام سلامت در حوزه بیماری‌های غیرواگیر است.


معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: حدود ۵ درصد از مردم کشور ما مبتلا به بیماری سرطان هستند و اثرات متفاوت، بار مالی تحمیلی به افراد و نظام سلامت، از کارافتادگی و تاثیرات در زندگی افراد و همچنین اثرات روانی این بیماری برنامه ریزی مناسب برای توسعه آموزش در این حوزه را اجتناب ناپذیر می کند.


وی افزود: لازم است برنامه ریزی مناسبی برای تربیت نیروی انسانی مرتبط با حوزه سرطان صورت گیرد و در کلیه سطوح به تربیت نیرو در سطح کشور بپردازیم.


لاریجانی همچنین با اشاره به ماموریت توسعه دانش علوم مرتبط با ترافیک واسپاری شده به منطقه دو آمایشی، گفت: سالانه شاهد این هستیم که بسیاری از هموطنان ما در اثر حوادث ترافیکی و جاده ای جان خود را از دست می‌دهند و بنابراین لازم است برنامه‌ریزی مناسبی در حوزه های مختلف در کشور در این خصوص صورت گیرد.


معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: در برنامه ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر نیز به طور جدی به بحث حوادث جاده ای و ترافیکی پرداخته شده است و این موضوع بحث بین بخشی است که لازم است تمام حوزه ها به سهم خود اقداماتی را در این زمینه انجام دهند.


وی تاکید کرد: حوزه آموزش به عنوان متولی تربیت نیروی انسانی خود را موظف می‌داند برای تربیت نیروی انسانی در حوزه حوادث جاده ای و ترافیکی برنامه ریزی و اقدام کند.


لاریجانی یادآور شد: در منطقه ۲ آمایشی برنامه های خوبی برای راه اندازی مراکز تحقیقاتی و دوره‌های آموزشی مرتبط با ترافیک صورت گرفته و به زودی آموزش های مرتبط در سطح کشور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار