۰۸ مرداد ۱۳۹۵ ۰۰:۲۵
کد خبر: ۴۴۹۶۰


ulum pezeshki1


مهدی اسکندری پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه طرح ضیافت اساتید با بیان اینکه مشکل اصلی دانشگاه علوم‌پزشکی و به طور کلی علوم‌تجربی و فنی فاصله گرفتن از علوم‌انسانی است گفت: امروزه اساتید فقط در زمینه علمی دانشجویان و بالا بردن دانش آن‌ها کار می‌کنند در حالی که اخلاق‌مداری مسئله‌ای است که همواره باید به آن توجه داشت.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، این مسئول ادامه داد: دانشجویان در طی دوران آموزشی قبل و بعد از دانشگاه باید با روابط اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی آشنا شوند و یاد بگیرند تا در جامعه چگونه رفتار کنند.


وی با بیان اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند اساتید را برای الگو شدن آماده کند، خاطرنشان کرد: همواره هدف از این ضیافت‌ها کمک به بالا بردن بار اخلاقی دانشگاه است و امید می‌رود تا اساتید بتوانند زمینه‌ساز این امر باشند.


در ادامه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان نیز با بیان اینکه تاریخ اسلام علاوه بر اینکه در مسئله جسم، خوراک و خواب نظارت دارد بر امر فکر و سیاست و حرفه نیز نظارت دارد، گفت: دین اسلام همواره بر مسئله علوم‌تربیتی نظارت داشته و در مورد نوع رفتار و برخورد با شخصیت‌ها در سنین مختلف سفارش‌هایی داشته است.


حجت‌الاسلام محرمعلی شیرمحمدی ادامه داد: می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران در خصوص حوزه سیاسی، انقلاب کرده اما هنوز انقلاب علمی را صورت نداده است و جامعه نخبه ما با مبانی هویتی خود هنوز فاصله دارند.


وی با بیان اینکه علم باید در داخل کشور بومی‌سازی شود، افزود: علم باید از هر نقطه جهان وارد شده و با مسائل کشور بومی شود تا بتواند مفید واقع شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار