۳۰ تير ۱۳۹۵ ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۴۳۰۷

Olampiyad


احسان جمالی امروز در حاشیه بازدید از بیست و یکمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در دانشگاه تربیت مدرس، در جمع خبرنگاران گفت: بیست و یکمین دوره المپیاد در روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه در ۲۰ گروه و ۲۰ رشته با حضور ۹۵۵ داوطلب برگزار می‌شود.


 به گزارش عطنا به نقل از مهر، وی افزود: در این آزمون ۹۵۵ نفر شرکت کرده اند که تعداد ۳۱۰ نفر از طریق آزمون کارشناسی ارشد و مابقی از طریق آزمون‌های نیمه متمرکز از قطب‌های ۸ گانه دانشگاهی در این دوره شرکت کرده اند.


 جمالی یادآور شد: نتایج نهایی در ۱۷ رشته از طریق سایت سازمان سنجش شهریورماه اعلام می‌شود و نتایج ۳ رشته ریاضی، شیمی و آمار در اوایل هفته آینده اعلام می‌شود.


 وی خاطرنشان کرد: برای ۳ رشته ریاضی، شیمی و آمار المپیاد بین‌المللی برگزار می‌شود که برگزیدگان این سه رشته با داوطلبان از ۱۲ کشور از جمله روسیه، هند، لهستان و چندین کشور دیگر با هم به رقابت می‌پردازند.


 


وی افزود: المپیاد بین‌المللی علمی دانشجویی در رشته‌های ریاضی، شیمی و آمار در روزهای ۱۷ تا ۲۱ مردادماه برگزار می‌شود و امکان دارد تعداد کشورهای بیشتری در این دوره شرکت کنند.


 


دبیر المپیاد علمی دانشجویی کشور با اشاره به تسهیلاتی که به برگزیدگان در المپیاد اختصاص می‌یابد، گفت: نفرات برتر این المپیاد دو تسهیلات از وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان دریافت می‌کنند.


 


وی گفت: تسهیلاتی که از طریق وزارت علوم به آنها داده می‌شود امکان ادامه تحصیل بدون آزمون ۱۵ نفر اول هر رشته در مقطع کارشناسی ارشد است .


 


جمالی اضافه کرد: تسهیلات بنیاد ملی نخبگان نیز شامل امتیازات فرهنگی، علمی و معافیت نظام وظیفه برای پسران است. همچنین این افراد تحت پوشش بنیاد در آمده و از امکانات ادامه تحصیل در بنیاد بهره مند می‌شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار