۲۰ تير ۱۳۹۵ ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۳۳۰۴

hosein salar


حسین سالارآملی گفت: در راستای توسعه همکاری های علمی با کشور آلمان در سال جاری، معاون وزیر آموزش و تحقیقات آلمان به همراه روسای انجمن ماکس پلانک و بنیاد تحقیقات آلمان (DFG)، در سپتامبر ۲۰۱۶ به کشورمان سفر خواهند کرد.


 به گزارش عطنا به نقل از مهر، وی با اشاره به وجود تعداد زیادی از تفاهم نامه ها با موضوعات و در زمینه های مختلف علمی، آموزشی، پژوهش و فناوری با کشورهای جهان، افزود: بیشتر تفاهم نامه هایی که منعقد شده است در زمینه علمی، تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و استفاده دانشجویان و اساتید از فرصت های مطالعاتی بوده است.


 قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل ادامه داد: در قرارداد همکاری مشترک میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) که اخیرا به امضاء رسید، مقرر شد ۷۵ نفر از دانشجویان ایرانی دوره دکتری، برای گذراندن دوره های ۶ تا حداکثر ۹ ماهه فرصت مطالعاتی با استفاده از بورس مشترک، به دانشگاه های آلمان اعزام شوند.


 وی افزود: در برخی از تفاهم نامه هایی که با کشورهای خارجی منعقد شده، علاوه بر دانشجویان، برای اساتید نیز فرصت های مطالعاتی ۳ تا ۶ ماه پیش بینی شده است که از آن به فراخور تعهدات تفاهم نامه استفاده خواهند کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار