۱۵ تير ۱۳۹۵ ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۳۱۳۳

internet-web-site


ارزیابی پایگاه های خبری، بر اساس فرم های خود اظهاری و نظر کارشناسی کمیته ٧ نفره رتبه‌بندی متشکل از اساتید ارتباطات و نمایندگان منتخب مدیران مسئول پایگاه‌های خبری اعلام شد.


شیوه نامه و شاخص های رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری در نیمه اول سال ٩٤، پس از ٦ جلسه بررسی به تصویب مدیران مسئول پایگاههای خبری رسید. بر این اساس پایگاه‌های خبری به صورت داوطلبانه اقدام به ارسال فرم خوداظهاری به کمیته رتبه‌بندی کردند.


شاخص های خود اظهاری بر اساس عملکرد پایگاه های خبری در پائیز سال ٩٤ مورد ارزیابی قرار گرفت و اولین فراخوان در تاریخ ٢١ دی ماه ٩٤ اعلام و در سه مرحله تا پایان آن سال تمدید شد.


خوداظهاری ٩٩ پایگاه خبری که فرم مستندات رتبه‌بندی را بر اساس شیوه‌نامه اعلامی [اینجا] ارسال کرده بودند همراه با مستندات و ارزیابی های دبیرخانه کمیته در ١٠ جلسه مورد بررسی، ارزیابی و تایید اعضای کمیته رتبه‌بندی قرار گرفت. نتایج پیش از انتشار رسمی برای مدیران مسئول خبرگزاری ها ارسال و مستندات و نظرات تکمیلی پایگاه‌های خبری به اطلاع کمیته رتبه‌بندی رسید و در ارزیابی‌ها اعمال شد.


در ارزیابی خوداظهاری ها، پایگاه‌های خبری زیر به دلیل رعایت نکردن ماده ١٨ قانون مطبوعات که در بند مربوطه در فرم خود اظهاری قید شده بود مورد بررسی قرار نگرفتند: اتحادخبر، افتانا، ایلام بامداد، پویش ایرانیان، پهره، دیباچه، ربیع، شورا آنلاین، صبح آباده، صدای خرامه، فرهنگ نویس، فکر شهر، قم فردا، کازرون نما، مقیم، ملکشاهی خبر، ناصر حجازی، نصرنیوز، واران نیوز، وحدتیه، هفت برکه.


نبود نام برخی پایگاه های خبری در جدول زیر، اولا بدلیل عدم حضور در طرح رتبه‌بندی است که به صورت داوطلبانه برگزار شده، ثانیا بدلیل مسدود بودن برخی از آنها در زمان رتبه‌بندی که امکان ارزیابی نداشته و ثالثا کسب امتیاز نهایی کمتر از ٣٠ است.


site ha

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار